Dagelijks
aandacht voor
de klantreis



Hoe maak je jouw onderneming nou écht succesvol?
Er is heel wat meer nodig dan een fraai logo en goed vormgegeven website om tot een succesvolle business te komen. Bijna iedereen begrijpt dat ook wel, maar onder druk van de omstandigheden wordt er maar al te vaak overheen gestapt. Als marketeers begrijpen we heel...

De kracht van eenvoud
De eerste en belangrijkste stap naar eenvoud is teruggaan naar het waarom. ‘Waarom’ gaat over waar je in gelooft en wat je drijft in het doen van de dingen die je doet. Daarnaast zien we dat steeds meer mensen een product of dienst afnemen vanwege de achterliggende ‘’waarom’’ van het merk of bedrijf en niet vanwege de ‘’wat’’. Mensen willen meer dan dat, ze willen inspiratie, bezieling. Veel bedrijven zetten nog steeds in op de harde USP’s (de wat), terwijl inmiddels blijkt dat juist de zachtere elementen, zoals gevoel en emotie, een gedragsverandering bepalen.
Het is tijd voor verandering
Je weet wat jouw bedrijf of merk doet en wat het uitstraalt. Maar weet je ook waarom? Misschien heb je je door het lezen van deze blog beseft dat nog niet alle belangrijke vraagstukken beantwoord zijn? Dat het tijd is voor verandering? Dat jouw bedrijf of merk toe is aan een frisse blik en betere (her)positionering? Wij houden ons daar dagelijks mee bezig en denken graag met je mee. Maak snel een afspraak. Zo eenvoudig kan het zijn!

Armani, Nike, Dior, Lidl
We dragen al decennia lang kleding met grote merknamen zoals Armani, Nike of Dior erop gedrukt. Niemand die daar raar van opkijkt, maar deze zomer gebeurde er iets opvallends in modeland. Heb jij het ook gezien? Dat moet haast wel want je kon er werkelijk niet omheen. Mensen in campingachtige outfits met levensgroot het merk Lidl op hun vormloze shirts, sokken en lompe badslippers. Foeilelijk, als je het ons vraagt en we hebben ons serieus afgevraagd of we er wel of geen aandacht aan moesten besteden. De kledingstukken van Lidl gaan echter als warme broodjes over de toonbank. Hoe komt dat? Wat is de verklaring?

Opvallende marketingcampagnes van 2020 (tot nu toe)
Met een pandemie en wereldwijde demonstraties tegen racisme is 2020 nú al een jaar voor in de geschiedenisboeken. Alles lijkt zich rondom Corona inmiddels weer een beetje te normaliseren maar het blijft een bizarre en onzekere tijd. Kleine stapjes vooruit en vooral...

Houdt jouw SEO de (be)zoeker vast?
SEO. Van de naam alleen al krijgen veel mensen de kriebels. En dan niet in positieve zin. Onduidelijk technisch gedoe waar je het liefst helemaal niets mee doet. Mogelijk omdat je niet zo goed weet wat het precies inhoudt óf omdat je gewoonweg niet wilt toegeven aan de hebzucht van Google. Maar je ziet andere bedrijven wel veel nieuwe bezoekers binnenhalen. Bezoekers die jij misloopt.

Ontdek de innerlijke kracht van je merk!
In een tijd waarin we alsmaar groei zien in nieuwe merken en producten is het van belang dat je je als merk of bedrijf nadrukkelijk blijft onderscheiden. Zorg dat je opvalt door een sterke merkpositionering te ontwikkelen. Een sterke merkpositionering is uiteraard...

Word een pro in thuiswerken!
Artsen, vakkenvullers, magazijnmedewerkers of mensen die op het kinderdagverblijf werken kunnen natuurlijk niet thuiswerken. Sterker nog, deze zijn in deze tijd nóg harder nodig dan dat ze al waren. Maar mensen met een beroep zoals boekhouder, tekstschrijver, web- of...

Is jouw merkbelofte voldoende aansprekend?
Ieder merk bevat een belofte. Zo belooft bijvoorbeeld McDonalds het hele gezin familieplezier, Red Bull belooft avontuur en Axe deodorant maakt een womanizer van je. Een merkbelofte wordt geformuleerd om klanten te werven en er fans van te maken. Voldoet jouw...

Bouw je merk vooral op je medewerkers
Je kent het vast wel: je ontmoet een stelletje, of wellicht zelfs vrienden in je omgeving, en op de een of andere manier voel je dat er iets niet klopt tussen hen. Je kan het niet duiden, je voelt het simpelweg. Bij brand building werkt het niet anders. Alles moet...

Is jouw positioneringsstrategie onderscheidend, of toch niet?
Ieder bedrijf en ieder merk is gepositioneerd, zelfs als jij er niet of nauwelijks mee bezig bent. Er is namelijk per definitie een plekje ingenomen in het brein van de relaties.

Benieuwd naar de customer journey?
Het thema valt tegenwoordig vaker dan ooit; de customer journey. Marketeers willen graag het oriëntatieproces van de prospect en klant doorzien en nóg belangrijker; doorkruisen en beïnvloeden. Het voorkomt dat we met hagel schieten en zorgt ervoor dat we de juiste...

Brand activation in de praktijk: maximaal indruk maken
De ideale manier om indruk te maken is door brand activation uiterst serieus te nemen. Dankzij brand activation activeer je jouw merk. Tegelijkertijd werk je aan de identiteit van jouw merk. Hoe ziet dat er in de praktijk uit? Oprechte interactie Dankzij live...