In een tijd waarin we alsmaar groei zien in nieuwe merken en producten is het van belang dat je je als merk of bedrijf nadrukkelijk blijft onderscheiden. Zorg dat je opvalt door een sterke merkpositionering te ontwikkelen.

Een sterke merkpositionering is uiteraard heel veel meer dan alleen een logo of website. Het gaat om waar je als bedrijf of merk werkelijk voor staat. Wie wil je zijn voor wie? Wat wil je uitstralen? En hoe draag je dat op de juiste manier over aan anderen? Het gaat om het beeld dat je medewerkers, klanten en andere betrokkenen hebben van je merk of bedrijf. Dát beeld dien je te versterken en zodra dit lukt, weet je zeker dat je merk of bedrijf de juiste impact en betekenis heeft, en groei is dan een logische resultante daarvan. Maar hoe doe je dat?

Simpel gezegd is een merkpositionering niets anders dan de plek die jouw merk of bedrijf inneemt in het hoofd van mensen. Natuurlijk het liefst een heel betekenisvolle plek. Eentje die als onvervangbaar wordt beschouwd. Het gaat dus om de verbinding tussen jouw merk of bedrijf en jouw doelgroep. Om die verbinding te kunnen maken moet je je merk of bedrijf vullen met positieve en emotionele associaties bij de mensen die je wilt bereiken.

Uit ervaring weten wij dat een sterke merkpositionering altijd van binnenuit begint. Naar welke emotie zijn je klanten – bewust of onbewust – op zoek? Welke waarden hebben zij hoog in hun vaandel staan? En welke juist niet? Wij gaan op onderzoek uit en verzamelen alle merkinzichten die nodig zijn om de juiste merkidentiteit en bijbehorende positionering te bepalen.

Zo’n unieke plek claimen én ook behouden vereist heel scherpe keuzes en een doordacht proces. Een proces dat veel stappen kent. Van de interne organisatie tot aan klanten en prospects, van maatschappelijke, culturele en conjuncturele ontwikkelingen tot aan de concurrentie. Van inzicht in het bedrijfs-DNA tot aan de ambities in de verre toekomst. Het resultaat zal zijn dat er een concrete, volledig passende oplossing gecreëerd wordt. Een unieke visie waarmee zowel marketingdoelstellingen als bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden.

Wij (her)ontdekken graag wat jouw merk of bedrijf relevant en onderscheidend maakt. We luisteren aandachtig, houden van aanpakken en leggen alles vast in een zogenaamd positioneringsplan. Na overleg ontwikkelen we door om tot slot jouw succesvolle merk of bedrijf te mogen realiseren. Enthousiast geworden om jouw merk of bedrijf aan te pakken? Doe het nu. Neem dan contact met ons op.