We maken
ideeën verrassend
zichtbaar

Communiceren in beeld en vorm!

Is het verhaal voor de klant helder, dan moet het natuurlijk nog duidelijk gecommuniceerd worden. In beeld en in vorm. In de juiste tool en frequentie. On- en/ of offline. Beklijvend en inspirerend. Informatief en wervend. Altijd passend bij de geformuleerde merkwaarden. Bedoeld om doelstellingen te verwezenlijken.

Wanneer is een ontwerp goed? Uiteraard niet alleen maar doordat het er fraai uitziet. Je toetst het vooral op effectiviteit. Gaat het werkelijk bereiken waarvoor het bedoeld is? Zet het diegenen in beweging die we in gedachten hadden? En is de beweging substantieel genoeg? Past het bovendien binnen de gehele campagne, zodat de samenhang gegarandeerd is? Als Daily Brand Activators weten we waarop we moet letten; mooi is goed, effectief is beter!

Bekijk beslist even enkele aansprekende cases. Dan weet je gelijk waarom unieke merken kiezen voor de samenwerking met DailyBrand. We komen ook graag met jou in contact. Voor een oriënterend onderhoud kan je bellen met 073 6101044. Vraag maar even naar art director Sandy Bax of merkenbouwer Arend-Jan Top.

The story of Vereniging ROB

Ruim zestig leasemaatschappijen en bijna vijfduizend leveranciers in de automotive sector maken gebruik van het in de branche alom bekende communicatiesysteem ROB-Net. Dit administratie- en facturatiesysteem met een jaarlijkse verwerking van 2,8 miljoen transacties tussen leasemaatschappij en leverancier, wordt beheerd en ontwikkeld door Vereniging ROB uit IJsselstein (Utr.). Dit gebeurt door middel van ledencontributie. Met de ruim 760.000 leaseauto’s die in het ROB-Net systeem geregistreerd staan, is Vereniging ROB marktleider in de mobiliteitssector. De vereniging creëert doorlopend nieuwe technologische en digitale mogelijkheden ter verbetering van de administratieve processen in deze sector. Dit gebeurt in verbinding met deskundigen en met oog voor de toekomst. ‘Alles voor vooruitgang’!

‘Samen vernieuwen’, ‘samen succesvol’, ‘samen vooruitgang’: op aanbeveling van DailyBrand besloot het team van Vereniging ROB de deuren open te gooien. Samen met partners en betrokkenen is Vereniging ROB voortaan de verbindende partij die met de juiste kennis en middelen analyseert, ontwerpt en implementeert en zo tot concrete oplossingen komt. Waaronder dus het beheer en de continue ontwikkeling van ROB-Net.

VerenigingROB Raymond Grether
Raymond Grether

Opgetild worden

Van oorsprong is Vereniging ROB wat teruggetrokken, typeert directeur Raymond Grether de organisatie. “Omdat we een gevestigde partij zijn hoefden we ons niet per se te manifesteren. Toch liepen we aan tegen een wat stoffig imago en onze verouderde website. Soms is het goed om door anderen opgetild te worden uit de eigen situatie. Dat heeft DailyBrand uitstekend gedaan.”

Transparant en modern imago

Met de kerntaak in gedachten, het verbeteren en vooral het vernieuwen van het ROB-Net systeem, werd gekozen voor de profilering van Vereniging ROB als verbindende partij in vooruitgang. “Onze nieuwe huisstijl oogt modern en levendig. We doen nu meer samen met partners; ons imago is veranderd naar transparant en vooruitstrevend. Dat past helemaal bij deze tijd en onze toekomstige rol”, aldus Raymond.

The story of AfbouwUniQ

Met de kerntaak in gedachten, het verbeteren en vooral het vernieuwen van het ROB-Net systeem, werd gekozen voor de profilering van Vereniging ROB als verbindende partij in vooruitgang. “Onze nieuwe huisstijl oogt modern en levendig. We doen nu meer samen met partners; ons imago is veranderd naar transparant en vooruitstrevend. Dat past helemaal bij deze tijd en onze toekomstige rol”, aldus Raymond.

AfbouwUniQ_ Patrick Snelders
Patrick Snelders

Boodschap uit het hart

Productmanager Patrick Snelders: “AfbouwUniQ is geboren uit het idee om in heel Nederland een uniform en doordacht merk voor vaklieden uit de afbouwsector aan te kunnen bieden. De boodschap die gecommuniceerd wordt is dat wij opereren vanuit het hart. Dit is het vak waar we goed in zijn, waar we verstand van hebben en waar we mee zijn opgegroeid.”

Doeltreffend en herkenbaar

Patrick vindt het een pluspunt dat de gehele door DailyBrand ontwikkelde positionering van AfbouwUniQ al gelijk aanvoelde als een verrassing. “Onze boodschap is zeer doeltreffend en herkenbaar uitgewerkt, zowel inhoudelijk en wat betreft het fraaie ontwerp. Overal komt de warme hand van de specialist terug die betrokken is bij het vak en zijn klanten. Op deze wijze kunnen wij duurzaam verbinden met onze opdrachtgevers. En dat was exact onze intentie toen wij samen met DailyBrand aan dit proces begonnen.”

The story of Zicht

Met meer dan honderd jaar ervaring en circa vijfhonderd medewerkers behoort Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs tot de grootste assurantiekantoren van Nederland. Als onderdeel van de NN Group (Nationale-Nederlanden) geeft Zicht inzicht en advies bij financiële risico’s. De landelijke organisatie heeft het hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Het persoonlijke advies en de financiële producten die aansluiten bij iedere fase van het (zakelijk) leven maken van Zicht een zorgvuldige en betrokken dienstverlener. Daardoor kunnen klanten zich richten op die dingen waar het écht om draait. Met passie ondernemen, een mooie reis maken of aangenaam wonen: bij Zicht is het ‘gelukkig geregeld’.

Als facilitator van ‘gelukkig geregeld’ valt Zicht op in de verzekeringssector. Ook letterlijk. DailyBrand heeft de ontwikkelde positionering gevisualiseerd met beelden die een bepaald thema of een levenssituatie laten zien. Bijvoorbeeld de werknemer die zijn zaken op orde wil hebben. Ook in de privésfeer: hij staat voor zijn huis en zijn kinderen naast hem. Het menselijke en persoonlijke verhaal vormt de basis.

Zicht Juliëtte Klok
Juliëtte Klok

Samengestelde beelden

“Wij zijn enorm enthousiast over deze positionering”, vertelt Juliette Klok van Zicht adviseurs. “De samengestelde beelden zijn uniek in onze sector. Daarnaast gebruiken we opvallende symbolen zoals de klaver en de getekende bloem. In de getekende wolk staat de pay-off, aangepast aan de verschillende thema’s. ‘Gelukkig wonen’, ‘gelukkig later’, maar ook bijvoorbeeld ‘zorgeloos geregeld’.”

De harten van klanten raken

De huisstijl staat aan de basis van een positionering waarin het menselijke aspect centraal staat. Juliette: “Juist als bedrijf dat ‘low interest’-producten aanbiedt, willen we de harten van onze klanten raken. DailyBrand heeft onze persoonlijke boodschap superknap uitgewerkt en gezorgd dat wij ons hiermee nadrukkelijk kunnen onderscheiden op een wijze die bij ons en onze stakeholders past.”

The story of Hanex

Het Brabantse familiebedrijf HANenberg EXploitaties kent een rijke geschiedenis. De oorsprong ligt bij een pittoresk kroegje in Geffen, waar de familie Van den Hanenberg rond 1900 de dorpsbewoners van een borrel voorziet. Twintig jaar later komt daar de verkoop van benzine bij. Een eeuw na het pilsje en de blikken brandstof is Hanex Tankstations & Carwashes uitgegroeid tot een onderneming met ruim 120 medewerkers, die in de elf tankstations en vier speciaal gebouwde wasstraten (carwashes) werken, te vinden door heel Noord-Brabant. Samen zetten zij zich in voor het creëren van ‘de leukste tussenstop’.

Even langs het tankstation of de carwash: het is voor veel mensen een noodzakelijk bezoek. Hanex geeft hier echter een verrassende invulling aan. Wie een van de locaties bezoekt, komt langs bij ‘de leukste tussenstop’. En is geen klant maar gast. Een gast die de Hanex-medewerkers blij willen maken.

Hanex Rob van Herpen
Rob van Herpen

Rode draad

Het blij-concept is de basis van de positionering van Hanex, ontwikkeld door DailyBrand. Directeur Rob van Herpen: “De nadruk ligt dagelijks op het vormgeven van ‘de leukste tussenstop’ en onze enthousiaste medewerkers die dit mogelijk maken. Voordat we met deze positionering aan de slag gingen deden we veel dingen ad hoc. De rode draad in onze marketingactiviteiten ontbrak.”

Sparringpartner

“Met ‘de leukste tussenstop’ is door DailyBrand het verhaal helder samengevat waarnaar we op zoek waren, wat we naar buiten uit wilden dragen”, aldus Rob. Het is niet alleen bij het bedenken, uitwerken en doorvoeren van het blij-concept gebleven. “DailyBrand is een belangrijke sparringpartner voor ons gebleken. In brede zin plukken we hier doorlopend de vruchten van.”

The story of Noor Sportswear / Jim More

Jim More, het internationale sportmerk van de toekomst, presenteert ‘personal performore gear’. Het richt zich niet alleen op de fanatieke sporter, maar wil een brede groep gemotiveerden aanspreken. Door producten, tools en inspiratie te bieden helpt Jim More grenzen te verleggen en mensen hun individuele prestaties te verbeteren en overtreffen. Dit gegeven wordt verbindend ingezet, wat Jim More een sociaal en persoonlijk sportmerk maakt. In de breedste zin staat het concept in het teken van het halen van meer resultaat uit inspanning en prestatie. Wat het persoonlijke doel ook is en waar men ook wil komen. Jim More, getting there.

Het sportmerk Jim More valt onder het aanbod van Noor Sportswear. Deze in Nieuwkuijk gevestigde leverancier van sportkleding geeft naast Jim More meer topmerken uit, zoals fitnesslabel Under Armour, Puma, Oasics en het populaire lifestyle hockeymerk The Indian Maharadja. Het concept van Jim More komt voort uit een samenwerking met Noor Sportswear en fitnessketen Basic-Fit.

JimMore Jeroen van Moergestel
Jeroen van Moergestel

De ‘gewone’ sporter

Jeroen van Moergestel van Noor Sportswear vindt het persoonlijke en sociale aspect van de door DailyBrand ontwikkelde positionering van Jim More een verrassend element. “De pay-off ‘getting there’ prikkelt en spreekt iedereen aan. Het gaat niet per se om het halen van het hoogste level, maar om de ‘gewone’ sporter met zijn of haar individuele doelstellingen. Zo kan ieder profiel gekoppeld worden aan het ‘getting there’-concept.”

Visuele campagne

Het ‘getting there’-concept is door DailyBrand verder uitgewerkt in de beeldcommunicatie van de campagne. “Van een handstand op het dak van een hoog gebouw tot iemand die heel functionele oefeningen op kantoor doet”, aldus Jeroen over de visuele keuzes. Hij vervolgt; “Uiteraard zijn de beelden en filmpjes ietwat aangezet om de motivatie voor grenzeloze mogelijkheden erin te houden. De campagne daagt echt uit en verbindt. Een prima vertrekpunt voor succes.”

The story of EffeNoarGeffe

Iedere eerste zondag van september strijkt een van de grootste dorpsfeesten van Nederland in het Brabantse Geffen neer. Onder andere demonstraties van ambachten uit vervlogen tijden, het knuffelen van meer dan duizend boerderijdieren, een echte Brabantse markt en een groot aantal terrassen met muziekpodia trekken tegenwoordig zo’n 25.000 bezoekers naar het Brabantse dorp. Het familie-evenement Effe noar Geffe is dan ook een begrip. Niet alleen in de regio, maar in heel Nederland. En dat sinds 1976, toen de herbouw van een houten molen in Geffen werd gevierd met een driedaags feest. Met groot respect voor dit verleden geldt vanaf de 42e editie verfrissing van het concept.

Van bruin naar appeltjesgroen: vanaf najaar 2018 is de nieuwe frisse uitstraling aan de orde. Terwijl de oorspronkelijke waarden – gericht op warme nostalgische gevoelens rondom het Brabantse boerenleven van begin vorige eeuw – in ere worden gehouden, heeft men oog voor de toekomst. Het accent is verschoven van boerenmért naar een social event voor liefhebbers van lokaal, gezond en buiten. ‘Proef het goede landleven’ is de nieuwe campagnethematiek. Het is voortgekomen uit een heldere positionering, waar DailyBrand haar tanden in zette.

Effe noar Geffe Chrisjan van Dinther
Chrisjan van Dinther

Levendig ding

“In het verleden sloegen we onze palen strak in de grond”, vertelt organisator Chrisjan van Dinther namens het bestuur. “Met deze ontwikkelde positionering kiezen we voor meer bewegingsruimte. Om in de toekomst voldoende bezoekersaantallen te blijven trekken en een aantrekkelijke boodschap uit te dragen, was het nodig om ons evenement – bij voorbaat een levendig ding – van top tot teen op te lichten.”

Co-creatie

Bij het veranderingsproces zijn Geffenaren, vrijwilligers en ondernemers – “onze club van wijzen” –steeds betrokken geweest. De samenwerking werd een co-creatie, waarbij DailyBrand rondom de positioneringskeuzes overduidelijk het voortouw nam. Chrisjan: “Bij de uitrol stuurt DailyBrand bij en adviseert, is voor ons een klankbord. Dat verloopt fantastisch. Zo’n proces is ook niet zomaar iets. Effe noar Geffe is ons kindje.”

Ontvang het gratis
Brand Activators story book!

Binnenkort verschijnt het eerste Brand Activators story book. Een boekwerk boordevol indrukwekkende cases, interviews, handige en praktische tips, én tests. Je treft er alles in aan dat mensen emotioneel en fysiek in beweging zet, want daar gaat het vooral over. Wil jij jouw ‘brand’ ook activeren? Kom dan nu in beweging en teken alvast in voor een gratis exemplaar!