Gemiddeld genomen lezen vijf keer zoveel mensen alleen een titel dan de rest van de tekst. Je kunt dus wel stellen dat de grootste uitdaging zit in het schrijven van een overtuigende headline. Dat betekent dat je met slechts een paar woorden je lezer moet binnenhengelen. We horen je denken. Lastig. Moeilijk. Dat gaat nooit lukken. Ja, dat gaat jou écht lukken! Wij helpen je alvast een beetje op weg.

De emotionele trigger

Al vaker hebben we geschreven over het effect van taal op het succes van je bedrijf of merk. Het draait allemaal om emotie. Er zijn zogenaamde krachtwoorden die de ultieme emotionele trigger zijn voor mensen om ze over te halen jouw tekst helemaal te lezen. Deze woorden raken de lezer op een onderbewust niveau en wekken de interesse om door te klikken. Yes, je titel heeft beet!

Hiermee maak jij jouw titel gegarandeerd sterker

Stuur jij brieven, mailings of beheer jij content van een website of social media? Laat een ander eens kritisch naar je content kijken. Op die manier kom je weer tot nieuwe inzichten. En nieuwe inzichten betekent nieuwe kennis. Een andere manier om erachter te komen welke woorden werken en welke niet is door te kijken bij welke titels jij zelf getriggerd wordt om door te klikken. Om het jou makkelijker te maken geven we 10 krachtwoorden gratis weg:

 

1. Gratis
Vooral in Nederland zijn we dol op deze 6 krachtige letters.
2. Nieuw
Van nature vinden we oude dingen snel saai. En niemand wil natuurlijk saai zijn.
3. Beter
Dit woord verliest nooit zijn kracht. We willen altijd beter.
4. Ontdek
Ontdekken duidt op iets nieuws. Iets onbekends. Iets dat zorgt voor nieuwe voordelen.
5. Bespaar
Of het nu om tijd of geld gaat, we besparen graag. Liefst in alles.
6. (Ge)makkelijk
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
7. Gegarandeerd
Met dit woord bevestig je dat het om kwaliteit gaat. Gegarandeerd resultaat!
8. Nu
Je triggert om nú te handelen.
9. Gezondheid
Je gezondheid is je grootste bezit. Als jij mensen kunt helpen om gezond te blijven, heb je hun interesse. Zeker in een tijd als waar we nu in leven.
10. Geweldig
Als iets geweldig is, wil je weten wat het is!

 

We snappen dat er wel iets meer voor nodig is dan krachtwoorden alleen. Scherp zijn in taal is niet voor iedereen weggelegd. De een vindt het simpelweg niet leuk en de ander heeft weer andere talenten. Of misschien heb je wel helemaal geen tijd om jouw content eens goed onder de loep te nemen. We adviseren toch om in actie te komen. Het zou hartstikke zonde zijn om (meer) succes te laten liggen.

Niet alleen in taal, ook in vorm

We hebben het nu voornamelijk over catchy content gehad. Zeker niet onbelangrijk! Maar, eerlijk is eerlijk: het oog wil ook wat. Naast het schrijven en redigeren van teksten voor o.a. brochures, flyers, SEO teksten (vindbaarheid op Google) en social media, bedenken en realiseren we ook creatieve campagnes en complete (her)positioneringen.

Maak een afspraak via info@dailybrand.nl en we helpen je meer succes te behalen. Dit doen we door de juiste emoties te stimuleren en dat realiseren we door bepaalde woorden en vormen aan elkaar te verbinden. Geloof ons, het werkt écht! Wij hebben jou ten slotte ook weten over te halen deze blog helemaal te lezen 😉.