Volg jij met jouw onderneming en merk de trends? Beweeg jij steeds mee met de ontwikkelingen om jou heen? Lijkt zo logisch, toch? Maar is dat eigenlijk wel zo?
Andere taak
Natuurlijk, je bent gemotiveerd om aangehaakt te blijven als het gaat om klantverwachtingen. En dat is een heel goed uitgangspunt. Dit is echter wel iets anders dan het simpelweg volgen van de trends. Want als je louter daarin meebeweegt, dan kom je uit waar alle anderen ook uitkomen. Dat levert je dus geen onderscheidend vermogen op en evenmin meerwaarde. Je hebt dus een andere taak.
Liever succes dan trends
Jouw opdracht is om een geheel eigen domein te kiezen. Een gedachtengoed dat sterk afwijkt van de andere aanbieders. Ook een gedachtengoed waarvan je weet dat het jouw klanten emotioneel bedient. Het moet goed voelen en ertoe doen. De invulling ervan kent voor iedere doelgroep, markt en aanbieder andere ingrediënten. Unieke ingrediënten, wel te verstaan. Dat vergt van jou en jouw organisatie het lef om geheel eigen keuzes te maken. En kiezen betekent ook iets verliezen, want je kunt natuurlijk niet alles claimen. Het goede nieuws: als jij kiest, dan hebben jouw afnemers ook iets te kiezen. Heb jij jouw huiswerk (lees: positionering) zorgvuldig uitgevoerd, dan zet jij jouzelf ermee op de eerste plaats. Prima dus als de anderen gewoon de trends blijven volgen. Jij volgt liever de weg naar succes, toch?!
Zeven stappen
Wil je weten hoe zo’n positioneringsproces precies werkt? Hoe jij met zekerheid tot die weloverwogen keuzes kunt komen? Laat je dan eens informeren over het ‘zeven stappen proces’ dat DailyBrand gedurende de afgelopen 15 jaar ontwikkelde. Een procedure met zekere uitkomsten. Inspirerend om te volgen en de uitkomsten te benutten. Die keuze is toch zo gemaakt? Bel maar even met 073 6101044 of mail naar info@dailybrand.nl.