Dagelijks
aandacht voor
de klantreis
Negatieve publiciteit? Neem het zelf in de hand!
Dagelijks 'luister' ik naar de radio, waarbij het meeste aan me voorbijgaat en vooral de weinig inspirerende reclameblokken. Maar de radiocommercial van Ditzo viel me deze week wel op. Hierin klinkt het negatieve commentaar van een paar fictieve klanten op hun… eigen...
Medewerker en klant; 100% merkambassadeur
Ik zat en ik genoot. Snelheid zonder herrie. Zachte stoelen, een duurzaam label en technologische hoogstandjes, zoals een soort mega tablet op het dashboard. In wat voor auto ik zat? De meest innovatieve auto van dit moment; de Tesla. Een auto vol luxe, volledig...
Snap het nou; u kunt het verschil niet uitmaken als u hetzelfde doet!
Mensen willen uniek zijn. Bedrijven ook. Maar hoe uniek is iedereen nou eigenlijk? Welke unieke keuzes maken we nou echt? In de praktijk vaak heel wat minder dan in eerste instantie gedacht. Andere keuzes maken betekent anders zijn. En dat durven wij Nederlanders,...
Hoe ‘gewoon’ ongewoon goed werkt!
Verhalen zijn makkelijk te onthouden en spreken tot de verbeelding. Het vertellen van verhalen is dan ook een ontzettend krachtige manier om een boodschap over te brengen, en tevens een van de meest belangrijke marketingtools die er is. Verhalen verkopen namelijk...
Voed uw verbeeldingskracht!
Een gewone maandagochtend op de Markt in Den Bosch. Een groep toeristen met oortjes in luistert naar hun gids, die via een microfoon in het Frans een uitgebreid verhaal overbrengt. Even verderop staat een soortgelijke groep aandachtig naar hun Engelstalige versie te...
Hoe goed kent u werkelijk uw klant?
De hedendaagse consument wordt dagelijks aan een enorme hoeveelheid reclameprikkels blootgesteld. Dit blootstellen aan prikkels wil niet zeggen dat de consument deze ook allemaal waarneemt. Men stelt zich doorgaans open voor die informatie die bij de persoonlijke...
Klantcontact via WhatsApp; het moment is daar!
Appen met uw consument, dat moet zeker kunnen in het jaar 2016?! Wat zijn nu eigenlijk de voor- en nadelen van het zakelijk WhatsAppen? Wellicht bent u zelf ook actief via dit mobiel communicatiekanaal. Het medium kent namelijk alleen al in Nederland 9,5 miljoen...
Hieperdepiep… Lang leve de winkel!
De afgelopen jaren hielden velen hun hart vast als het ging over de toekomst van de winkel. De winkel zou uiteindelijk volledig uit het straatbeeld verdwijnen, de webshop zou onverminderd terrein winnen. Inmiddels weten we beter. De winkel houdt onverminderd...
Lang leve duurzaam!
Heeft u ze begin dit jaar gemaakt? Zijn ze nu al jammerlijk mislukt? Of bent u er door eerdere ervaringen niet eens meer aan begonnen? Ik doel natuurlijk op goede voornemens. De reden dat ik het nu vraag is dat we na ruim een maand in het nieuwe jaar de balans kunnen...
Van medewerker naar trotse merkambassadeur
Ongeacht uw product of dienst, succes wordt vooral gemaakt door mensen. Uw mensen. Een sterk merk bouwen kost tijd, een merk onderhouden minstens net zo veel. Tijd en budget besteden aan de (potentiële) klant zodat deze uw merk omarmt is logisch. Tijd en budget...
Bent u al een moderne troubadour?
Laat mij u even mee terug in de tijd nemen, de tijd van de middeleeuwen. De tijd waarin troubadours met hun imposante verhalen stad en land afgingen. Verhalen waarvoor mensen in groten getale samenkwamen. Verhalen waarin het verleden, het moment en zelfs al de...
‘Alles voor een glimlach’ dankzij de ultieme klantenbinding
Een paar jaar geleden deed de naam Coolblue bij velen geen belletje rinkelen. Gestart als de onzichtbare partij achter websites als MP3shop.nl, Smartphoneshop.nl en Digicamshop.nl, is het bedrijf inmiddels gegroeid naar ruim 320 websites en 7 fysieke winkels. Daarbij...