YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

Voed uw verbeeldingskracht!

Een gewone maandagochtend op de Markt in Den Bosch. Een groep toeristen met oortjes in luistert naar hun gids, die via een microfoon in het Frans een uitgebreid verhaal overbrengt. Even verderop staat een soortgelijke groep aandachtig naar hun Engelstalige versie te luisteren. Er wordt gewezen naar een huis, waar in de Middeleeuwen een beroemde Bossche schilder heeft gewoond.

Jheronimus Bosch is, uiteraard, de naam van deze schilder en de reden dat grote groepen toeristen ‘zijn’ stad bezoeken. De enorme aandacht voor Bosch500, oftewel het Jeroen Boschjaar, is u vast niet ontgaan. De tentoonstelling ‘Visioenen van een Genie’ is een ongekend succes. Nooit eerder kwamen zo veel van zijn werken samen op één plek. Het geeft een goed beeld van het genie Jheronimus Bosch met zijn eigenzinnige en onnavolgbare verbeeldingskracht. Een unieke verbeeldingskracht die al vijfhonderd jaar mensen weet te boeien. Wonderlijke wezens, duivelse dromen en magische monsters, Bosch was zijn tijd ver vooruit.

Den Bosch vaart er wel bij. Dankzij een budget van zo’n 27 miljoen euro hoopt de stad één miljoen extra bezoekers te trekken. En ze door diverse terugkerende evenementen langdurig aan zich te binden. Den Bosch krijgt zodoende een breinpositie in het hoofd van talloze bezoekers; een unieke plek die tot de verbeelding spreekt.

Als trots Bosch bureau raden we u dus van harte aan om het werk van Bosch te ontdekken, in u op te nemen, te ervaren. En hiermee uw verbeeldingskracht te voeden!

Gratis magazine