Dagelijks
aandacht voor
de klantreis
Drie redenen waarom externe marketingkennis veel beter werkt.
Er zijn bedrijven die hun marketingactiviteiten zelf verzorgen. Dit geldt vooral voor kleinere en beginnende bedrijven die gewend zijn alles zelf voor elkaar te brengen. Te vaak pakt het niet uit zoals oorspronkelijk verwacht. Hieronder treft u drie redenen aan waarom...
Een nieuw jaar, nieuwe kansen!
Nog net voordat we massaal gezamenlijk het nieuwe jaar inluiden, kijken wij graag met u terug op 2016. Dit was zonder twijfel weer een bewogen jaar. Waar de economie enigszins aantrekt, zien we dat de competitie binnen vele markten verder verlevendigd is. Door...
Drie marketingtrends voor 2017!
Het is alweer december: dé maand waarin sfeer en bij elkaar komen centraal staan. De laatste deadlines en campagnes worden afgerond, de balans van het afgelopen jaar wordt opgemaakt en we bereiden ons voor op de feestdagen. Het is ook de tijd om na te denken over...
Pas als u het in hun hoofd krijgt, krijgt het waarde!
Kent u de term the value proposition? Het betreft de waarde die u uw klant belooft indien deze voor uw product of dienst kiest. Het is een claim die u onderscheidt van anderen. Je kunt nu eenmaal het verschil niet uitmaken als je hetzelfde doet! Bij relevante...
Hoe authentiek is uw boodschap?
Veel consumenten trekken marketingcampagnes nog wel eens in twijfel. Met name de voortdurende prijzenoorlog tussen supermarktketens is daar een goed voorbeeld van. De alsmaar variërende communicatieboodschappen dragen geen authentieke en eenduidige merkidentiteit uit....
4 redenen waarom je negatieve reacties op social media niet moet negeren.
De hedendaagse klant is mondig en verrassend eerlijk. Ergens openlijk commentaar op geven is aan de orde van de dag. Via social media is dat makkelijk gedaan. Steeds vaker zien we negatieve reacties verschijnen. Als organisatie trek je je een negatieve reactie enorm...
Social Selling dé marketingtool voor 2017!
Nadat we de afgelopen jaren al hebben gezien hoe belangrijk het targeting en de customer journey zijn, heeft nu het zogenaamde ‘social selling’ de prioriteit. Dat wil zeggen; 24 uur lang en 7 dagen in de week bereikbaar zijn voor, en betrokken bij uw klanten. Maar hoe...
Communicatie is er altijd en overal
Communiceren, iedereen doet het. ’s Ochtends als je wakker wordt bekijk je waarschijnlijk eerst of je een whatsapp berichtje hebt ontvangen. Tijdens het ontbijt check je of er nog iets in de wereld gebeurd is via de NOS app. En als je tijd over hebt kijk je nog...
Veranderen om te verbeteren. Zó wordt het een succes!
Ondernemen is veranderen, zo simpel is het. Dat vraagt nogal wat van organisaties. Want er verandert meer dan ooit, dus het valt niet altijd mee om alles bij te benen. Toch blijkt dat zelden de grootste uitdaging. De echte uitdaging zit ‘m vooral in de mensen zelf....
De invloed van de influencer
Bedrijven gaan steeds meer en meer gebruik maken van influencers bij het online promoten van hun merk, product of dienst. Dat influencer marketing een bewezen tool is in de marketingstrategie is helder. Dat is eigenlijk ook heel logisch, als je er een psychologisch...
Be the story of your brand!
Beleef, voel en wees het verhaal achter uw merk. Positioneren anno 2016; van cruciaal belang voor uw bedrijf en merk(en). Hoe zorgt u dat uw positionering daadwerkelijk het beoogde effect sorteert? Wij leggen het graag kort uit! Bij de oplevering van een...
Het communicatievak verandert flink. En dat is maar goed ook!
Mede onder invloed van nieuwe technologie, de digitalisering en de trend dat iedereen binnen een organisatie communiceert, verandert het communicatievak. Deze veranderingen zijn bepaald niet gering qua betekenis. Grote organisaties hebben zelfs intussen hun...