We maken
ideeën verrassend
zichtbaar

Grafische vormgeving anno 2020

Een professioneel imago vraagt om een uitstekende merkidentiteit. Vormgeving behoort tot één van de belangrijkste ingrediënten daarbij. Van logo en huisstijl tot internetsite, complete (web)shop, exterieur, mediacampagne en packaging… de mate van professionaliteit en uniciteit bepaalt voor een groot deel het succes van de organisatie en/ of het merk. Bij DailyBrand marketing & creatie hebben we de combinatie van teksten, beelden, typografieën, stijlen en kleuren tot kunst verheven. Door hierin het hoogste niveau te verwezenlijken wordt de waarde van ieder communicatiemiddel aanzienlijk versterkt. Daardoor worden uitzonderlijke prestaties bereikt.

Iedere grafische opdracht vangt aan met vragen als: wie is de doelgroep en wat weten we over hen, welke stijl en vorm zet hen vooral in beweging en waarom, met welke communicatiemiddelen en via welke kanalen doorkruisen we hun oriëntatieproces?! Alle bevindingen tezamen leiden tot overtuigende kaders. Kaders die ook de consistentie en samenhang verzekeren. Pas dan vangt onze ontwerpfase aan. Maar dan kan er ook echt iets bijzonders verwacht worden.

Geen twee grafische projecten zijn eender. Elke keer verschilt de aanpak, afgestemd op de bijzonderheden die binnen de opdracht geformuleerd zijn. De mix van bijzonderheden bepaalt de uitvoering. Of het nu om online-tools of offline communicatie-instrumenten gaat: iedere uitkomst is uniek. Wat welke iedere keer identiek is, is dat onze ontwerpen de doelgroep echt raken. In het hoofd, maar vooral in het hart. Dat moet ook, wil je tegenwoordig nog voldoende effect sorteren binnen een dagelijkse overdaad aan communicatieprikkels. We weten dus wat we doen, en waarom we het doen.

De beste grafische ontwerpen ontstaan in samenwerking. Vormgeving kan nooit helemaal los worden gezien van marketing, dus onze merkbouwers en grafische vormgevers zijn aangesloten. Ook de webdevelopers, fotografen en tekstschrijvers maken deel uit van het creatieve team. Iedere invalshoek draagt bij aan een nóg beter creatief resultaat. Een prettige zekerheid voor wie werkelijk iets heel bijzonders wil bereiken.

Logo ontwerpen

Er kan met het ontwerp van een logo aangevangen worden nadat er een compleet beeld is gevormd van de opdrachtgever, het merk en de specifieke opdracht. Voordat de eerste pennenstreken worden gemaakt, formuleert DailyBrand de conceptkaders en vindt er een brainstormsessie plaats waar desgewenst de opdrachtgever bij aan schuift. Eerste ideeën worden uitgewerkt op de computer waarna het zich ontwikkelt tot een perfect digitaal logo ontwerp. Dit eindresultaat betreft een logo dat substantieel bijdraagt aan de versterking van het merk. Want een goed logo is nooit louter een mooi logo. Het vormt de echte basis van jouw merkidentiteit.

Huisstijl ontwerpen

Een zorgvuldig ontwikkeld huisstijl ontwerp versterkt de merkbelofte van uw organisatie/ merk en vergroot daarnaast de herkenbaarheid. Consistente toepassing van het beeldmerk, specifieke vormen, lettertypen, kleuren en beeldmateriaal (foto’s en/ of illustraties) zorgen er in één oogopslag voor dat men jou als afzender herkent. Deze onmiddellijke herkenning leidt bovendien tot vertrouwen.

Onder een huisstijl ontwerpen wordt doorgaans de vormgeving van een visitekaartje, briefpapier en envelop bedoeld. Een huisstijl kan ook beduidend meer communicatietools bevatten, zoals de autobelettering, verpakkingsmaterialen, bedrijfskleding, gevelbelettering/ exterieur, (digitale) folders en brochures, beurspromotie enzovoorts. Het huisstijl ontwerp laat zich vanzelfsprekend ook vertalen naar andere instrumenten uit de middelenmix zoals de internetsite/ webshop, bedrijfspresentatie, banners en advertenties. Vanwege de brede inzetbaarheid wordt een huisstijl binnen DailyBrand altijd vanuit het team ontwikkeld, zodat de toepasbaarheid ervan in alle vormen en uitvoeringen gegarandeerd is.

Brochure laten maken

Een professionele bedrijfsbrochure vormt, ondanks het digitale tijdperk waarin wij leven, een uiterst gewaardeerd communicatie-instrument. Zeker als de gesprekspartner niet de eindbeslisser is, kan de fysieke brochure uitstekend dienst doen. Deze laat zich namelijk eenvoudig overhandigen aan degene die wel tot een finale keuze van de aanbieder moet komen. Als de brochure dan op toegankelijke wijze de toegevoegde waarde en bijzonderheden weet uit te dragen, dan zet het de organisatie/ het merk eenvoudig op voorsprong. Product- of bedrijfsbrochures kunnen dus zonder twijfel zeer betekenisvol zijn tijdens de oriëntatie- en verkoopfase.

Een goede brochure voldoet aan vele eisen. Uiteraard dient het naadloos te passen binnen jouw merkidentiteit. Het zal de ontvanger op beoogde wijze in beweging moeten zetten, dus tot actie aansporen. Het zal deel uit moeten maken van de totale communicatiemix, en derhalve inspireren om ook andere tools te bestuderen (site, filmpje, offerteaanvraag, enz.). En natuurlijk dient het uniciteit te bezitten, zodat het de ontvanger verwondert en bovenal inspireert. Dit alles vraagt om een bureau dat verder gaat dan alleen mooie producties. Het moet vooral goed zijn. DailyBrand marketing & creatie staat daarvoor.

Grafisch ontwerpbureau

De creatie van een emotionele band met klanten en prospects is essentieel om jouw merk onder de aandacht te brengen. Wij spreken daarbij menselijke waarden aan, zodat de boodschap en communicatietools maximaal beklijven. Dat gaat over inhoud, maar ook over stijlen, kleuren en beeldmateriaal. Op deze wijze creëren wij de perfecte omstandigheden voor het merk.

Alles begint met een goed communicatiefundament. Daaruit volgt de boodschap. Deze boodschap dient vervolgens doeltreffend vertaald te worden naar een aansprekend ontwerp. Een ontwerp dat relaties raakt en vooral in beweging zet. De ontwerpers van DailyBrand hebben focus op jouw doelstellingen voordat zij tot visuele vertaling ervan komen. Ze hebben niet alleen verstand van grafisch ontwerpen, maar beschikken ook over marketingkennis. Het zijn gespecialiseerde grafisch designers die alles uit een ontwerp weten te halen. Ontwerpen die beklijven. Of het nu gaat om een logo, huisstijl, interieur of exterieur, internetsite, wagenpark, verpakkingen of weer andere communicatiedragers: jouw organisatie verdient ontwerpen op maat. Unieke oplossingen om te komen tot unieke resultaten.