Stel, uw onderneming is zojuist opnieuw gepositioneerd. U heeft een plan ontvangen dat u in staat stelt om nóg succesvoller te worden dan u voorheen al was. De markt waarin u zich begeeft is uitvoerig onderzocht en uw onderneming heeft een unieke, onderscheidende en relevante plaats veroverd. Een breinpositie.
Als gevolg van onderzoek uit uw positionering heeft uw bedrijf wellicht een nieuwe naam, een nieuw logo en dito uitstraling gekregen. Uw payoff is aangepast aan uw nieuwe merkwaarden en u heeft uw nieuwe waarden als een soort short-list op uw beeldscherm geplakt. Nu komt het erop aan om het nieuwe gedachtengoed door te voeren. Op de werkvloer, bij uw collega’s, uw klanten, voor de buitenwereld. Hoogste tijd om eens goed na te denken op welke manier u dit gaat doen.
Tegenwoordig reiken de mogelijkheden om uw (nieuwe) klant te bereiken verder dan ooit. Waar vroeger traditionele uitingen de boventoon voerden is tegenwoordig bijna niets meer te gek. Maar dit enorme aanbod maakt het soms moeilijk kiezen. Onder het mom van ‘Pick your battles’ kan ik u vooral adviseren om die middelen te kiezen die ook écht passen. Passen bij u, uw relaties en uw gedachtengoed! En waar u ook echt tijd en energie in zult steken. Want wat heeft u aan een prikkelende mailing naar uw prospects die geen vervolgstappen krijgt? Of een YouTube-kanaal dat niet wordt gevuld, een bedrijfstwitter-account zonder tweets, een blogsite waar geen nieuwe blogs op verschijnen of andere sociale media-accounts waar niet de moeite wordt genomen om werkelijk de dialoog aan te gaan? Inderdaad; daarmee komt u niets verder. Helaas vergaat het velen zo. Zorg ervoor dat u niet in hetzelfde rijtje terecht komt!