YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

Niet zomaar een recordopbrengst gehaald bij SamenLoop voor Hoop Heesch

Kent u het concept van het KWF; SamenLoop voor Hoop? Afgelopen weekend vond het evenement plaats in Heesch (NBr.). Het werd in alle opzichten een succes. Kwalitatief, en ook als we kijken naar de opbrengst voor kankeronderzoek. Nooit eerder werden er zoveel financiële middelen bijeengebracht tijdens een SamenLoop. En er zijn er nogal wat geweest. Is het toeval dat in Heesch het oude record van € 215.000,- werd opgehoogd naar € 305.000,- (en dat wordt nog meer)?

De SamenLoop is een activiteit georganiseerd door vrijwilligers. Mensen die tijd en inzet beschikbaar stellen zonder daar meer voor terug te krijgen dan louter de eer. Ook in Heesch werden vrijwilligers gezocht en gevonden. Maar wel vrijwilligers met verstand van de materie. Iedere commissie bestond dus eigenlijk uit professionals. Als commissievoorzitter Marketing en Communicatie mocht ik de regie nemen over een vakkundig team. Tot dat team behoorde een professioneel tekstschrijver, fotograaf, grafisch vormgevers, multimedia specialist en conceptdenkers.

Tezamen werd al twee jaar voor de SamenLoop de infrastructuur uitgezet. De geselecteerde gedrukte media werden bereid gevonden om ons direct toegang te verlenen tot hun redactiekolommen. Vele tientallen pagina’s tekst werden door de commissie opgesteld, vergezeld van zeer aansprekend beeldmateriaal, herkenbaar vormgegeven. Datzelfde gebeurde online; de site en sociale media groeiden inhoudelijk mee met de fase waarin we zaten; eerst bekendmaken, dan teams werven, dan sponsors en donateurs mobiliseren, vervolgens de actiebereidheid stimuleren, et cetera. Stap voor stap, altijd doordacht en professioneel. Tel er een heel actief bestuur bij op, een zeer bevlogen bestuursvoorzitter, negen andere gepassioneerde commissies meer, zo’n honderd actieve vrijwilligers voor hand en spandiensten, en je weet dat er echt een kans bestaat dat je kwalitatieve en kwantitatieve records neer gaat zetten.

Heb je dan ook nog eens de mazzel dat de regio het werkelijk oppakt en er werkelijk voor wil gaan, dan gebeurt er echt iets bijzonders. En dat was ook het geval. Heesch is trots. Zonder iemand iets tekort te willen doen; ik ben vooral apetrots op mijn commissieleden. Ze hebben allen ongelofelijk hard gewerkt. Het werd loon naar werken. Duizendmaal dank, team! We zijn weer een stapje dichter bij de dag gekomen dat kanker de wereld uit is.

En nog even… De SamenLoop gaat over ‘beleven’ en ‘verbinden’. Daarin verschilt zij eigenlijk geenszins met hedendaags ondernemerschap. Dus mocht u ook records willen breken; we hebben nog wel enkele ideeën voor u.

Gratis magazine