Er is heel wat meer nodig dan een fraai logo en goed vormgegeven website om tot een succesvolle business te komen. Bijna iedereen begrijpt dat ook wel, maar onder druk van de omstandigheden wordt er maar al te vaak overheen gestapt. Als marketeers begrijpen we heel goed dat er zo snel mogelijk resultaat geboekt moet worden. We weten echter ook dat succes om een plan en proces vraagt. Een doordacht plan en een bewezen proces, toch?!

 

Vraag, test, onderzoek!

Als je een nieuwe keuken wilt koop je toch ook niet meteen de eerste de beste? En je begint ook niet direct je oude keuken te slopen, toch? Je neemt de tijd om de opties goed te bestuderen. Welk formaat heb je nodig? Welke kleur? Glans of matte deurtjes en met of zonder bovenkasten? En wat ga je doen qua apparatuur? En uiteraard zal er ook een bepaald budget zijn waar rekening mee gehouden dient te worden. Dat zijn allemaal aspecten die van tevoren worden bekeken en onderzocht. En dat afwegen maakt uiteindelijk dat jij de juiste keuzes maakt om jouw nieuwe keuken tot een succes te maken!

 

Succes vraagt om inzicht

Exact hetzelfde werkt het met de marketing en positioneren van een organisatie of product/ dienst. Het is best bijzonder om vast te moeten stellen dat binnen de zakelijke wereld en maar al te vaak nauwelijks tijd en moeite gestoken wordt in onderzoek, klantreviews en positioneringsplannen, terwijl het vanzelfsprekend is dat we wél alle tijd nemen om de juiste keuken samen te stellen. En dat is hartstikke zonde want zonder goede inzichten en afwegingen kun je ook niet de beste resultaten verwachten. Natuurlijk kunnen we binnen no-time een nieuwsbrief of website maken, maar wat ga je zeggen? Als je niet weet of je wel de juiste doelgroep voor ogen hebt, niet weet op basis waarvan zij hun beslissing maken om wel of niet van je te kopen én niet haarscherp weet te benoemen wat jou onderscheidt van de andere aanbieders… hoe zorg je dan dat die nieuwsbrief of website werkelijk in voldoende mate aanzet tot de beoogde actie?

 

Stap terug… en dan een flinke sprong

Wij adviseren daarom altijd om eerst een stap terug te doen. Vraag, test, onderzoek! Wat is je doel? Wie vormt de doelgroep cq volggroep? En wat verwacht die groep precies van jou? Wat maakt jou relevanter dan anderen? En als alle antwoorden op die vragen duidelijk zijn, dan pas gaan we dat weloverwogen verhaal vertalen naar de uitvoering van relevante communicatietools. Daarmee maak je beslist een flinke sprong in jouw commercieel succes.

 

Effectiever door beter inzicht

Welke stappen zijn nodig om jouw merk of bedrijf in beweging te zetten? En onderschrijf je het belang van voldoende tijd en aandacht voor een grondige inventarisatie om er écht een groot succes van te maken? Maak dan gauw een afspraak voor een oriënterend en verrassend gesprek via 073 6101044. En als je wil, dan kan dat overleg ook via Teams, Zoom of Skype.