Dag Facebook. Hallo Snapchat!

De bekende koplopers van social media zijn inmiddels alweer ingehaald. Met name de jeugd, onze pioniers op het gebied van social media, slaat een nieuw spoor in. Vernieuw mee en vind de juiste media waar deze doelgroep actief is.

Dat de hedendaagse jeugd een vermogende en beïnvloedbare doelgroep vormt, daar vertel ik u waarschijnlijk niets nieuws mee. Buiten het feit dat zij heel impulsief handelt, is deze groep ook heel gevoelig voor trends. Veel van de keuzes die jongeren maken, staan in het teken van ‘me too’. Want zeg nou zelf; langer dan een jaar met dezelfde telefoon doen terwijl je beste vriend het nieuwste van het nieuwste heeft, dat kan toch niet?!

De wereld raakt steeds meer gedigitaliseerd en onze online traffic is welhaast nog drukker dan onze snelwegen. Zo staat intussen werkelijk iedereen, en altijd, internationaal met elkaar in verbinding. Maar een online wereld zó druk, resulteert ook in permanente verandering. Nieuwe wegen worden ingeslagen. Waar tot voor kort Facebook als tool heel geschikt was om jongeren te bereiken, vist men daar nu al veelvuldig achter het net. Hun ouders, opa’s en oma’s én de buurvrouw circuleren er nog volop rond, maar de doelgroep jongeren is zich overduidelijk aan het verplaatsen.

Waar is Generation Y dan nu wel te vinden? Dat kan ik u vertellen; u treft ze op het razend populaire Snapchat! Deze app maakt het mogelijk om foto’s en filmpjes en slechts enkele seconden te delen met vrienden, familie en bekenden. Merken als Red Bull investeren momenteel massaal in het bereiken van de jeugd via dit medium. Wilt u ook aangesloten blijven? Snuffel dan snel rond op Snapchat zodat u bekend raakt met de mogelijkheden. Downloaden kan via de App Store en Play Store.

Houd onze blogs in de gaten om te weten waar uw doelgroep zich bevindt.

Door: Martijn Top

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *