Beloon de consument en uzelf met de waarheid!

Op 3 oktober was de uitreiking van het Gouden Windei 2013, een verkiezing van de onafhankelijke non-profit consumentenorganisatie: Foodwatch. Het Gouden Windei representeert het meest misleidende voedselproduct. Een prijs die u liever niet aan uw verzameling toe wilt voegen. Dit jaar was Douwe Egberts met Natrena Stevia Kristalpoeder de (on)gelukkige. De consument is de misleidende teksten op de verpakkingen van de producten en in de reclames meer dan zat. Hoe spelen wij daarop in?

Belangrijke termen in de marketingcommunicatie zijn co-creatie, participatie en klantgedreven. Zoals u in eerdere artikelen op DailyBrand.nl kunt lezen, is het erg belangrijk om de klant centraal te stellen. Hij of zij wil juist door u betrokken worden bij uw product of dienst, op welke manier dan ook. Dit betekent dat het zonde zou zijn om uw klant te verliezen door valse waarheden en/of voorwendselen. Als het vertrouwen weg is, is het erg moeilijk om dat terug te winnen en daarnaast kan het ook nog eens wantrouwen oproepen over andere producten of diensten van uw bedrijf.

De consument van tegenwoordig is slim en leeft erg bewust. Alle informatie die zij over u of uw product/dienst willen weten, ligt voor hen binnen handbereik op het internet. Een klant wil serieus worden genomen en de overtuiging krijgen dat hij echt een stem heeft waar naar geluisterd wordt. Het is uiteraard belangrijk om uw sterke punten uit te vergroten, maar wel met mate. Waar ligt de grens?

Als positioneerders zijn wij net troubadours: wij vertellen een verhaal aan uw klanten waarin wij hen meenemen naar een andere wereld, de wereld van uw merk. We willen een eenduidig beeld vormen, waarbij het belangrijk is dat alle uitingen toewerken naar dezelfde beeldvorming: een transparant bedrijf met een eerlijke uitstraling en aandacht voor de klant. Want tegenwoordig is er niks belangrijker dan vertrouwen. Dit vertrouwen zorgt ervoor dat uw klant een stap durft te zetten in uw wereld en zo kan u hem meenemen in uw verhaal.
Eerlijk duurt het langst. De consument zal u ervoor belonen!

Door: Isabelle van der Vlist

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *