YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

Wat weet ú eigenlijk van uw klanten?

Vorige week werd bekendgemaakt dat Twitter naar de beurs gaat. Twitter, gestart in 2006 en nu geschat op 7 tot 10 miljard dollar. Het social medium heeft naar schatting 400 miljoen gebruikers. Hoeveel omzet zij maakt is niet bekend. Sterker nog; het is niet eens duidelijk hoeveel mensen er eigenlijk voor Twitter werken. Zoveel onbekend en toch heel populair.

Twitter heeft nóg iets bijzonders dat weinig andere bedrijven ook kunnen; van hun klanten weten ze alles. Het meest bijzondere is dat zij zelfs weten waar u en ik zich op dit moment bevinden en dat biedt ongekende mogelijkheden. Wat weet u eigenlijk van uw klanten? Misschien gaat het te ver om exact te weten waar uw klant zich nu bevindt, maar hoe zit het met de overige informatie? Iets dat bij de meeste online bedrijven sterker is ontwikkeld dan bij veel retailers. Toch hebben retailers weer iets wat online moeilijk in te vullen is: persoonlijk contact en aandacht. Combineer deze twee voordelen en u bent spekkoper. Online communiceren is niet meer weg te denken in onze huidige maatschappij. Online is een verlengstuk van uw bedrijf, hetzij via de webpagina hetzij via de vele sociale mediaplatformen. De kans dat de consument een aankoop bij uw bedrijf overweegt en deze ook bezoekt is dankzij de communicatiekanalen enorm toegenomen. Het blijven echter middelen. De invulling is aan u; want, hoe, waarom? Waarom moet de klant bij u blijven komen en blijven kopen? Hoe gaat u ervoor zorgen dat klanten van u gaan houden en een lange verbintenis aangaan? Iets waar wij ons als positioneerders dagelijks mee bezig houden. Er is namelijk zoveel meer van belang dan alleen ‘product en prijs’.

Morgen is het Prinsjesdag en wordt de begroting voor 2014 gepresenteerd. Wat staat ons te wachten? Welke impact zal het uiteindelijk hebben op het koopgedrag van uw prospects en klanten? Wat gaat e.e.a. betekenen voor uw branche en uw omgeving, hoe gaat de toekomst eruit zien? Zorg dat u het volgt en de betekenis ervan doorziet. Wij volgen het op de voet, want ook dat hoort bij positioneren.

Good selling!

Gratis magazine