Het is carnaval. Onder de rivieren ligt alles plat en denkt men nog maar aan één ding; carnaval. En elk jaar is er die bekende carnavalskraker, de hit voor dat jaar. Was het vroeger nog te overzien vandaag de dag is het aanbod met liedjes onvoorstelbaar groot. Onder andere dankzij social media en YouTube en de eenvoud om een liedje over het internet te verspreiden is het aanbod enorm toegenomen. Eigenlijk heel vergelijkbaar met het hedendaagse productaanbod. Immers alles is ook wel via het Internet te verkrijgen. Veel grote winkelbedrijven moeten de deur sluiten of stoten veel winkels af vaak als reden wordt de verkoop via het internet genoemd, al dan niet terecht. Maar waarom? Was het communiceren puur op prijs dan toch niet voldoende? Ondanks dat je de goedkoopste van Nederland bent, zelfs goedkoper dan het internet heb je toch niet voldoende business. Klaarblijkelijk niet altijd de belangrijkste reden. Een inkopper? Zeker, maar kijk om je heen, het gebeurt aan de lopende band.

Nog even over die carnavalshit. Wat maakt een hit nu een hit? Zet het mensen in beweging, zoeken ze elkaar op, bestellen ze extra drankjes, blijven ze langer hangen en voelen zich fantastisch? Een meester hierin is Andre van Duin en volgens hem is het een melodie die makkelijk te onthouden is en een tekst die aanspreekt, een verhaal. Het wordt opgepakt en veel gedraaid, de kracht van de herhaling en op dat moment zit het in je hoofd en is het er niet meer uit te krijgen.

Eigenlijk is het voor een bedrijf niet veel anders. Wat is jouw hit oftewel wat is je boodschap, wat wil je dat je klanten onthouden en wat moet ze in beweging brengen? De consument ziet wel wat je doet en ook nog wel hoe je het doet maar niet waarom je het doet. Waarom gaat niet over winst. Waarom gaat over waar je in gelooft en wat je drijft in het doen van de dingen die je doet. Het is het verhaal wat je bijzonder maakt en waar je klanten zich goed bij voelen. Waar ze trots op zijn om bij te horen, wat ze graag doorvertellen. Succes met het schrijven van jouw hit en kom je er niet uit, we helpen je er graag mee verder.

Fijne carnaval.