We kijken vooruit én houden vast

Waarom
positioneren?

Positioneren, ook wel breinpositioneren of merkpositioneren genaamd, is het verwezenlijken van een voorkeursplek in het hoofd van mensen. Een plek waarmee je positie inneemt ten opzichte van andere aanbieders/ merken. Het is een mentaal domein, het biedt gevoelswaarde. Betekenis heeft het omdat het onderscheidend, geloofwaardig en relevant is.

Om het ideale domein te kunnen duiden dient een doordacht proces doorlopen te worden. Een proces dat talloze stadia kent: van de interne organisatie tot aan klanten en prospects, van maatschappelijke, culturele en conjuncturele ontwikkelingen tot aan de concurrentie. Van inzicht in het bedrijfs-DNA tot aan de ambities in de verre toekomst. Het resultaat ervan is dat er een eenduidige, perfect passend oplossing gecreëerd wordt. Een uniek gedachtengoed waarmee zowel marketingdoelstellingen als bedrijfsdoelstellingen verwezenlijkt worden.

Meer te leren komen over positionering? Lees dan de volgende verhalen.