Ondernemen is veranderen, zo simpel is het. Dat vraagt nogal wat van organisaties. Want er verandert meer dan ooit, dus het valt niet altijd mee om alles bij te benen. Toch blijkt dat zelden de grootste uitdaging. De echte uitdaging zit ‘m vooral in de mensen zelf.

Vaak zien slechts enkele mensen binnen een bedrijf de noodzaak tot echte verandering. Andere teamleden houden liever vast aan de bestaande situatie, en trekken bij voorkeur de bestaande lijn door. Dit kan louter doorbroken worden door de mensen er bewust van te maken dat er een echte noodzaak tot verandering bestaat. Dit bewustwordingsproces dient gedragen te worden, want anders is ieder plan gedoemd te mislukken. Weerstand en stress zegevieren dan, dus vergeet het verder maar. Succes vraagt om een goed, in co-creatie vervaardigd plan. Vervolgens moet het proces inzichtelijk gemaakt worden; welke stappen in het veranderen willen en gaan we allemaal volgen?! Dan is er ook nog sprake van politiek; wie moeten er aangesloten zijn en wiens commitment is noodzakelijk?! Tot slot gaat het nog om persoonlijkheid; welke rol bekleed je zelf en hoe past dat binnen het proces? Er valt heel wat te organiseren, dus!

Veranderen doe je om te verbeteren. Dat is dan ook de reden waarom DailyBrand een groep vormt met DailyResult en DailyLean. Waar DailyBrand het veranderingsproces rondom het ondernemerschap en de marketingcommunicatie begeleidt, zorgt DailyResult ervoor dat de veranderingsslag van merk- naar werkwaarden succesvol verloopt. En nieuwkomer DailyLean ziet er tot slot op toe dat bedrijven hun processen dusdanig verbeteren, dat verspillingen worden tegengegaan, én de werknemers- en klanttevredenheid substantieel toenemen. Hoezo is veranderen niet leuk? Pak het goed en grondig aan. Doe het samen met de Daily’s. Neem voor een informatief onderhoud vandaag nog contact op via info@dailybrand.nl.