We leven in een snel veranderende wereld. Daar zal iedereen het over eens zijn. Ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op, sommige trends en noviteiten lijken maar de (nieuws)waarde van een dag te hebben. Nieuwe vindingen en ontdekkingen verrassen ons steeds ietsje minder. Toekomstmuziek begint soms zelfs op het bekende liedje te lijken. Wat houdt dit in voor u, uw bedrijf of instelling? Hoe beweegt u mee met het rad der vooruitgang? Hoe ‘pakt’ u die golf?

Een paar ontwikkelingen op een rij die door menig marketingblog worden gezien als ’the next big thing’. Past u het al toe in uw merk, of wordt het voor u toch de nabije toekomst?

1. Mobiele apparaten blijven de spil waar marketing op draait.
Smartphones, tablets, wearables, health devices. Overal kunnen we online zijn en informatie is altijd beschikbaar. Mits de techniek een beetje meewerkt; mobiele versies en korte laadtijden moeten het gebruiksvriendelijk houden. De nieuwe standaard (https://www.ampproject.org/) die Google heeft opgezet zal zeker nog verdere verbetering brengen.

2. Goede online klantenservice is onmisbaar.
Door sociale media is de klant mondiger dan ooit. Negatieve, en ook positieve feedback moet goed worden behandeld zodat de bestaande klant weer terugkomt, en de nieuwe klant weet aan te spreken.

3. Transparantie en MVO
Klanten vragen steeds meer betrokkenheid van merken. Ze verlangen steeds meer transparantie over hoe hun product of dienst tot stand is gekomen. Bedrijven die hierin meegaan of vooruitlopen worden enorm gewaardeerd. Aan de andere kant; bedrijven die hun product- of klantzaken liever voor zichzelf houden, lijken hun einde tegemoet te gaan. De klant staat er namelijk op dat u deelt, eerlijk bent en tijdig informeert.

4. ‘Social’ wordt steeds belangrijker.
Sociale kanalen zullen steeds meer geïntegreerd worden in marketingstrategieën. Doordat de impact op merken toeneemt wordt ook de noodzaak voor bedrijven groter om hier nog meer op in te spelen. En wordt ‘social’ minder iets voor erbij, maar steeds meer in plaats van.

5. Content blijft onverminderd ‘King’.
Veel over gezegd en geschreven, ‘Content is King’ is een uitgekauwde term. Maar nog lang niet verteerd; de vraag naar goede content zal nooit afnemen. Sterker nog; de snelheid waarmee merken geweldige content kunnen creëren zal een rol spelen in hun succes.

Verander mee. Vernieuw mee. Doe mee. Want wie bijblijft, die is altijd op tijd. Hierover ‘een boompje opzetten’? Stuur een mail naar info@dailybrand.nl