De wereld én de consument veranderen. Wat doet u?
“In 2020 is de verwachting dat we 36% van onze aankopen online doen.” “Nu al zegt 75% van de mensen graag ‘alles’ online te kopen.” “In de toekomst schaffen we geen producten meer aan, maar kopen we ontwerpen die we zelf uitprinten op onze eigen 3D printer, of een meer geavanceerde 3D-printer elders in de straat.”

Het zijn aantal uitspraken van gerenommeerde sprekers tijdens de WebWinkelVakdagen ’14.

Door de toename van het aantal verkopen via het internet wordt het voor traditionele winkeliers steeds moeilijk om het hoofd boven water te houden. Het is dan ook niet voor niets dat de afgelopen maanden meerdere winkelketens failliet zijn gegaan. Dit teistert ook het straatbeeld. Leegstaande panden maken het voor de consument minder aantrekkelijk om de winkelcentra te bezoeken. Het mes snijdt daarmee aan twee kanten. Aankopen via het internet worden daarmee voor de consument in razend tempo interessanter. En misschien zelfs in de toekomst wel noodzaak. Wat is de functie van het centrum voor de dorpen en steden? Wordt dit vooral een plek voor toeristisch vertier? Hier ligt een enorme uitdaging voor stadsbesturen. En antwoorden zijn niet direct te geven.

Wel is het zaak hierover goed na te denken. Te bezinnen. Wat is uw business van de toekomst? En wat is daarbij uw verdienmodel? Want deze toekomst is dichterbij dan u denkt. Waarschijnlijk houdt het u al bezig. Maar onderneemt u ook al actie? Graag gaan wij het gesprek met u aan. Laten we sparren. Kennis en verwachtingen met elkaar delen. Iedereen leert en samen worden we sterker. Klinkt het interessant, stuur dan een bericht naar jos@dailybrand.nl. Met de groep plannen we dan een brainstorm over onze toekomst!