Al eerder schreef ik over het tweede scherm. Wat eerst gezien werd als een extraatje bij een tv-show, zou nu wel eens een heel serieuze innovatie kunnen worden in de filmwereld. De laatste filminnovaties lijken er allemaal op gericht te zijn om de filmbezoeker nog meer in de film zelf te betrekken. De beleving te vergroten. Eerst met geluid, daarna met 3d, en nu dus ook met het tweede scherm (uw smartphone, tablet, pc) .
De Nederlandse film-app heeft wereldwijd de primeur. Het tweede scherm licht op zodra er extra content te zien is. Zo kun je bijvoorbeeld zien wat de hoofdrolspeler op haar telefoon ziet. Ook zijn afbeeldingen te zien en chatgesprekken te lezen. Het kan hetzelfde beeld zijn, maar dan vanuit een andere camerahoek.
Naast dat deze app een toevoeging geeft aan de film zelf, is het ook een extra binding met de bioscoopbezoekers door de app in te zetten als marketingtool. Bezoekers van de film blijven na de film namelijk betrokken bij de film door het beschikbaar stellen van exclusieve content. Een vorm van participatie en co-creatie die helemaal past bij de tijd waarin wij leven.
Vanaf 28 maart te zien in de Nederlandse Bioscopen. Vergeet je mobieltje dus niet aan te houden.