We kijken vooruit én houden vast

Een merkstrategie die beklijft en verbindt

In het geheugen van consumenten roepen merken talloze emoties en verbindingen op. Het gedrag van de consument wordt erdoor gestuurd. Met een merkstrategie kun je invloed uitoefenen op dat gedrag. Een sterk merk zorgt ervoor dat je herkend en beter onthouden wordt. Daarnaast creëer je voorkeur en loyaliteit bij de doelgroep. Niet de producteigenschappen, maar de emotionele verbinding zorgt dan voor relevant onderscheidend vermogen.

Je als merk onderscheiden

De merkstrategie vindt de balans tussen je eigen kracht, de behoeften van je doelgroep analyse en de wijze waarop concurrenten zich presenteren. Daarbinnen tref je het gedachtengoed aan waarmee je jouw merk kan onderscheiden. Dit positioneringsfundament vertaalt zich naar een heldere communicatieclaim, een unieke visuele identiteit, een afwijkend dienstverleningsconcept én de wijze waarop de medewerkers er betekenis aan geven.

Merk dat beklijft en verbindt

Zodra de onderdelen van de strategie zijn bepaald, kunnen de mouwen opgestroopt worden. Het merk zal zichtbaar moeten worden en zich moeten presenteren op een wijze die beklijft en verbindt. Dat is een proces waarin verschillende stappen gezet moeten worden en diverse initiatieven ontplooid. De merkactivatie zal zijn weg kunnen vinden op basis van de brand journey.

DailyBrand creëert graag samen met jou de juiste merkstrategie waarmee jouw bedrijf, organisatie of merk zich uniek kan positioneren!