We kijken vooruit én houden vast

Wat is een goede marketingstrategie?

Om de juiste doelgroep te bereiken, zul je jouw onderneming of merk met de juiste strategie moeten vermarkten. Dat begint met het inzichtelijk, en nóg belangrijker; voelbaar maken, van de belangrijkste redenen waarom men juist jouw organisatie, merk of dienst dient te kiezen. Dit vraagt om een slimme marketingstrategie die de toegevoegde waarde duidt en uitdraagt. Vervolgens zal het inzicht moeten geven in de wijze waarop jij die toegevoegde waarde onderhoudt en aan betekenis laat winnen. Dat kan gaan over nieuwe diensten, een andere inrichting van jouw salesapparaat, om nieuwe producten (en productnamen), et cetera. Niet alleen een heel mooi proces, maar ook doorslaggevend voor jouw toekomstig succes.

 

Hoe belangrijk zijn je teamleden bij je marketingstrategie?

Een goede marketingstrategie raakt alle bedrijfsonderdelen. Het is daarom ook van belang dat de ervaringen en inzichten van jouw teamleden deel uitmaken van de uitkomsten. Samen doelstellingen formuleren. Samen kansen zien. Samen dynamiek en energie creëren. Allemaal van groot belang. Daarom hanteert DailyBrand een proces waarbij jouw teamleden invloed op de uitkomsten kunnen en zelfs moeten oefenen. Of het nu gaat om meer brand awareness, nieuwe opdrachtgevers, meer resultaat uit bestaande opdrachtgevers of weer een ander uitgangspunt… samen kom je tot de best denkbare strategie.

Van marketingstrategie naar creatieve strategie en middelenkeuze

En is de marketingstrategie bepaald, dan is het natuurlijk van belang om deze te vertalen naar een creatieve strategie en middelenkeuze. Bij de creatieve strategie gaat het om het duiden van het communicatiefundament: de kapstok cq de insteek cq de campagnethematiek waarmee u e.e.a. over de bühne brengt. De middelenkeuze betreft de communicatiemiddelen die jij benut om de thematiek op de plek van bestemming te krijgen (in het brein van uw huidige en nieuwe afnemers). Daartoe staan vele online en offline tools ter beschikking. Van belang is om tot een goed afgewogen mix van instrumenten te komen, waarbij relaties voldoende vaak en indringend bereikt worden. DailyBrand marketing & creatie weet daar wel raad mee.