De cijfers liegen er niet om, het internationale businessnetwerk LinkedIn groeit nog altijd! En dat op alle fronten. In aantallen en in revenu.

Toch zijn er maar weinig ondernemers die het netwerk als werkelijk voordelig ervaren. Hoe zit dat met u?

Volgens mij heeft het te maken met inhoud en activiteit. Wat geeft u dat mensen graag met u willen linken (hoe ziet uw profiel er uit)? En belangrijker nog; wat doet u om het contact, dus de link, te onderhouden?

Er is een veelheid aan tips om uw profiel te optimaliseren. Een voorbeeld. Hierdoor staat u optimaal gepresenteerd in de etalage. Zoals u zich wellicht ook optimaal presenteert op Xing, Viadeo, Facebook, mindz, twitter et cetera. Perfect, of toch niet… met meer winkelruiten meer kans op business?

Je zou het denken, toch zit uw succes niet in de etalage maar in de opvolging. Toetreden tot een netwerk wordt pas zinvol als u geeft. Door de dialoog aan te gaan met oprechte antwoorden op gestelde vragen. Door naast het virtuele contact ook tijd te reserveren voor verdieping tijdens persoonlijke contactmomenten. Dit maakt van uw eerstelijns contacten oprechte ambassadeurs, waardoor het netwerk voor u gaat werken.

Focus is daarbij van groot belang. Uw tijd is beperkt. Kies daarom één of twee netwerken die u goed kunt onderhouden. Het antwoord op de vraag LinkedIn or LinkedOut bepaalt u daarmee zelf…

NB. Voor mij geldt LinkedIn, klik daarom hier als u met mij wilt linken.