De berichten liegen er niet om; Nederland het slechtste jongentje van de klas. De werkloosheid loopt verder op. Een record aantal faillissementen. Het consumentenvertrouwen is zeer laag. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Berichten die ons allemaal dagelijks bereiken. Is er nog hoop?
Gelukkig zijn er lichtpuntjes. Er gebeuren ook veel mooie, nieuwe dingen. Eén van de noviteiten die zich nu in een rap tempo doorontwikkelt is het 3D printen. Zelfs voedsel kan nu geprint worden. Welke horecaondernemers omarmen dit nu snel en gebruiken dit in hun bedrijf? Wacht je af tot de rest het ook heeft of loop je voorop? Bedenk je zelf nog nieuwe mogelijkheden? Naast voedsel kunnen er ook allerlei producten geprint worden en dat gaat steeds beter en sneller. Zo kun je nu bijvoorbeeld je bril printen. Jaarlijks worden er ongeveer 2,4 miljoen brillen verkocht. Wat gaat de opticien doen met deze nieuwe ontwikkeling? Er zullen ongetwijfeld nog allerlei haken en ogen aan zitten, maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt experimenteren. Haal er je voordeel uit door het als publiekstrekker te gebruiken.
De consument geeft minder uit maar geeft nog steeds uit. De vraag is alleen bij wie doen ze dat? Hoe zorg je er voor dat ze bij jou komen?! Doe je dat door te gaan met hetgeen je altijd al deed of maak je actief gebruik van nieuwe ontwikkelingen en toepassingen die voorhanden zijn? Hoe ziet jouw speelveld er over drie jaar uit? Wil je hier eens over bomen, neem dan gerust contact met ons op!
Good selling.