Veel consumenten trekken marketingcampagnes nog wel eens in twijfel. Met name de voortdurende prijzenoorlog tussen supermarktketens is daar een goed voorbeeld van. De alsmaar variërende communicatieboodschappen dragen geen authentieke en eenduidige merkidentiteit uit. Dit kan en moet beter.

Mensen zijn meer dan ooit op zoek naar geloofwaardige, authentieke en onderscheidende merken. Van vrijwel ieder product zijn er wel ‘tig’ varianten te vinden. Maar hoe zorg je dat je opvalt in die massa en tevens; hoe blijf je vernieuwend en tegelijkertijd authentiek?

Het merendeel van de bekende ‘grote’ merken heeft de top weten te bereiken door een continue strijd met de concurrentie te voeren. Keuzes zijn vooral gemaakt aan de hand van de wensen van de consument. Terecht of toch ook weer niet? Door deze eenzijdige afweging loopt men het grote risico de oorspronkelijke bedrijfsvisie en de passie voor het product en merk uit het oog te raken.

Teveel bedrijven gooien hun complete strategie en visie op de schop om haar klanten op de korte termijn tevreden te stellen. Dit kan er uiteindelijk toe leiden dat het bedrijf of merk een boodschap uitdraagt waar deze zelf eigenlijk niet achter staat. Gebrek aan passie en geloofwaardigheid maken de boodschap dan vanzelfsprekend ook bepaald niet sterk, met talloze consequenties op de langere termijn. Het is belangrijk om veranderingen door te voeren die bij de tijd horen. U zult echter als bedrijf tegelijkertijd wel de authenticiteit moeten waarborgen.

Bent u benieuwd hoe u als bedrijf/ merk hierin de balans kunt vinden? Bij DailyBrand kunnen wij u hier alles over vertellen. Informeert u er eens naar tijdens een vrijblijvend gesprek, vinden we leuk!