Om klanten direct aan te spreken, hanteren marketeers steeds vaker nieuwsberichten in plaats van algemene (pers)publicaties. Dit wil niet zeggen dat de massamedia er niet meer toe doen. Zeker voor grote ondernemingen zijn tekstschrijvers nog steeds van groot belang. Dit blijft namelijk een onderdeel van de brede communicatiestrategie. Nieuwsberichten zijn lang niet meer alleen bedoeld als input voor de pers. Beseft u dat het publiek door de komst van het internet en haar mogelijkheden vele malen breder is geworden?

Door deze verandering is het een vereiste om uw nieuwsberichten anders te gaan opzetten. Onderstaand treft u enkele tips aan, hoe u dit het beste kunt doen:

  • Spreek met uw nieuwsbericht direct uw klanten aan
  • Zorg voor acquisitie in uw nieuwsberichten
  • Laat uw nieuwsbericht delen door middel van social media
  • Maak veel gebruik van belangrijke zoekwoorden
  • Schrijf regelmatig nieuwsberichten, en niet alleen bij groot nieuws
  • Probeer klanten aan te zetten tot het geven van een reactie op uw bericht
  • Verwijs door middel van links naar andere pagina’s op uw website.

Deze tips helpen u om nieuwsberichten op een andere, succesvolle wijze toe te passen. Zo zullen uw nieuwsberichten een belangrijk onderdeel kunnen worden van uw huidige communicatiestrategie. Hoe zet u op dit moment uw nieuwsberichten in? En in welke mate realiseert u er resultaat mee? Deel het met anderen en reageer op dit blog! Waarvoor dank.