De concurrentie. Uw tegenpartij? Uw luis in de pels? Degene die u te vuur en te zwaard bestrijdt? Of… misschien uw bondgenoot? Een partij waar u mee kunt samenwerken om doelen te bereiken? Het zou zomaar kunnen.

Natuurlijk, u bent er al langer mee bekend dat toetreding tot een inkooporganisatie voordeel kan brengen. Schaalvergroting leidt nu eenmaal doorgaans tot betere inkoopcondities. Samenwerken kan echter veel verder gaan, bijvoorbeeld door de beweging van inkoopcombinatie naar formulesamenwerking. Samen onder één naam en met een eenduidig concept naar buiten toe treden. Samen zorgen dat die naam aan kracht wint, meer betekenis krijgt. Samen een actieve rol online. En samen kennis delen om beter te worden.

Niet meer denken in tegenstellingen, maar vanuit gemeenschappelijke belangen. Dit proces begint waarschijnlijk met zelfreflectie. Stel u dan ook vragen als; ben ik daadwerkelijk individueel in staat om een antwoord te formuleren op alle culturele, maatschappelijke en conjuncturele veranderingen? Ben ik echt in staat om zelfstandig een goed online-beleid te formuleren en de integratie met de fysieke winkel succesvol te laten verlopen? En vooral; ben ik geheel zelfstandig beter af dan binnen een samenwerking? Waarschijnlijk weet u het antwoord wel. Toekomstig succes, dat bereiken we samen!