Het wordt tegenwoordig vaak in een adem genoemd: marketing en online content marketing. De marketeer van de toekomst beweegt steeds meer naar de digitale wereld, weet sociale media doeltreffend in te zetten en wordt geacht goede (online) content te produceren. Heel belangrijk, maar de klassieke marketeer mag niet vergeten worden.

Marketing. Het woord zegt het al: getting the market. Het is een wetenschap waarbij activiteiten worden bedacht en ingezet om de verkoop van producten of diensten van een bedrijf naar een hoger plan te tillen. Maar het gaat verder dan alleen sales: het gaat (vooral) ook om het gedachtegoed erachter. Wat maakt jouw bedrijf of product de moeite waard om mee in zee te gaan? Het betreft de toegevoegde waarde en hoe je die vervolgens in je communicatie naar klanten en prospects overbrengt.

Die boodschap kan door middel van tools uitgekristalliseerd worden. Een van die communicatiemiddelen is het creëren van waardevolle content over je bedrijf of organisatie. Je zoomt dus als het ware in op een specifiek gedeelte van het marketing- en communicatieproces. En daarmee zijn we aangekomen bij online content marketing. Wat wil je vertellen aan (toekomstige) klanten en op welke manier ga je dat doen? In de informatie die je naar buiten brengt komt de toegevoegde waarde van jouw product of bedrijf naar voren.

Vandaag de dag wordt vaak gedacht dat content marketing de spil is in een succesvolle marketingstrategie. Het wordt zelfs gezien als het beginpunt. Ten onrechte, vinden wij. Uiteraard is ook in de marketingwereld de verschuiving naar het internet en de sociale media een feit, maar het is geen vervanging van de klassieke marketing.

We lazen zelfs ergens dat de marketeer niet meer bestaat. Maar zonder klassieke marketeer geen goed doordacht marketingplan en geen online uitingen. Deze uitingen komen juist voort uit het plan, gemaakt door marketeers die onder andere met hun klanten en prospects rond de tafel zijn gaan zitten en het bedrijf, haar dienstverlening en gedachtegoed zorgvuldig in kaart hebben gebracht. Waarom heeft juist jouw bedrijf een (t)rotsvaste plek verdiend in het brein van prospects en klanten? That’s the question!

Meer hierover weten? Stuur uw vraag gerust naar info@dailybrand.nl