Het tijdsbeeld doet steeds meer bedrijven beseffen ‘waarvoor’ ze het allemaal doen. Wat voorheen werd gevangen onder de noemer; ‘de klant is koning’, wordt het nu veelvuldig vertaald naar ‘wij stellen de klant centraal’.

Is dit dan de garantie voor succes? Met de wetenschap dat veel partijen (waarschijnlijk ook in uw branche) deze boodschap verkondigen, is een dergelijke missie op zijn minst gezegd weinig onderscheidend. De randvoorwaarde van morgen. Luister je niet naar de klant, dan tel je sowieso niet meer mee…

Neemt niet weg dat de basisgedachte beslist mogelijkheden biedt om de klant én de klant van de toekomst werkelijk te verbinden. Door te transformeren van een product-/aanbodgedreven organisatie naar een klantgedreven organisatie. Of, en dat geeft werkelijk verbinding, door te transformeren naar een klantgestuurde netwerkorganisatie.

In hoeverre is uw klant (mede)bepalend voor uw bedrijfsvoering. In hoeverre is men betrokken bij de samenstelling van het assortiment? Het productaanbod van nu? In hoeverre betrekt u hen bij innovaties? Uw (product- en dienst)aanbod van de toekomst?

Verzekert u zichzelf van een gegarandeerde afzet door klanten werkelijk te betrekken? Door ze echte invloed te gunnen? Door ze deelgenoot te maken in het succes?

Binnen de bestaande kaders is het wellicht lastig. Het is zaak om oude verworvenheden te trotseren en ruimte te creëren voor echte, nieuwe verbinding. Het loont. En ook voor uw bedrijf is er beslist een manier denkbaar. Hoe? Bel gerust eens voor een verrassend en geheel vrijblijvend gesprek.