Er wordt vaak gesproken over naamsbekendheid en hoe deze vergroot kan worden. Maar is naamsbekendheid wel zo belangrijk als wordt gedacht? We kennen allemaal merken waarvan we nooit iets zouden kopen. Het simpelweg vergroten van de naamsbekendheid heeft dus niet zoveel zin. Met alleen naamsbekendheid kom je niet verder. Maar hoe dan wel?

De juiste bekendheid, daar draait het om. Bij diegene die mogelijkerwijs interesse heeft in je producten of diensten. Bij mensen die weten waar je merk voor staat en zich hierin herkennen. De juiste bekendheid dus. Bij de juiste mensen en met de juiste boodschap.
Simpelweg adverteren in de hoop dat zoveel mogelijk mensen de advertentie zien heeft geen nut en is ook niet meer van deze tijd.

Er zijn eindeloos veel mogelijkheden om je klant en prospect te bereiken. Het is vaak slim om je budget te besteden aan een kleine groep mensen, bijvoorbeeld door het organiseren van een workshop of wedstrijd. Geef volgens het ‘voor wat, hoort wat’-principe eens een leuk vakgerelateerd boekje in ruil voor contactgegevens. Of zoek je klanten en prospects op door het organiseren van een event of door exclusieve aandacht bij een sponsoring. Zorg dat je zo dicht mogelijk in de belevingswereld van je klant komt. Waar zitten je klanten en prospects, verdiep je in ze en zoek ze op. Nog beter, doe dingen waardoor zij jou willen opzoeken! Verdien je klant, wees eerlijk en verrassend. Laat je klanten meedoen, laat ze meepraten en meedenken. Maak het persoonlijk, zo ontstaat er een emotionele verbondenheid. De juiste bekendheid…