YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

The story of Interior Group

Hoe twee bedrijven samenkwamen in één sterk merk, wereldwijd actief….
Als ze denken dat iets beter werkt zijn ze niet bang dat duidelijk te maken.

Voor het begin van Interior Group moeten we even terug naar Keijsers Interiors. Dit is één van de grootste interieurbouwers van Nederland en bestaat al sinds medio 1870. Tot de opdrachtgevers behoren grote namen zoals KPN, het AMC ziekenhuis, Hunkemöller, Booking.com, Shell en Corendon. Vanaf 2019 is Keijsers Interiors samengegaan met De Projectgroep. Zij focussen zich voornamelijk op los meubilair en de kleinere interieurbouwprojecten. Door de samenwerking is, na inbreng van DailyBrand, Interior Group ontstaan.

Ingewikkeld vraagstuk
C.O.O. van Keijsers Interiors en Co-Creator van Interior Group Eli van Beekveld: ‘’In de toekomst zullen er meer bedrijven aan Interior Group worden toegevoegd omdat we echt een totaalpakket aan de klant willen kunnen aanbieden. Denk dan aan verlichting of afbouwbedrijven. Maar hoe breng je toch een bepaalde uniformiteit en herkenbaarheid voor Interior Group, en behoud je tegelijkertijd ook nog steeds de eigen identiteit van de losse bedrijven? Hoe kun je dat onderscheiden? Dat is de vraag die we bij DailyBrand neerlegden. In mijn ogen een heel ingewikkeld vraagstuk. DailyBrand heeft dit heel goed gedaan door Interior Group te ontwikkelen (naam en concept), maar ook de logo’s van de andere overeind te houden. Aan de huisstijl hebben zij een icoon toegevoegd met de tekst ‘Art Of Creation’ in een kleurstelling die bij dat bedrijf past. Op deze manier kun je de verschillende bedrijven makkelijk onderscheiden, en zie je ook dat ze samen één geheel vormen.’’ aldus Eli.

Confronterende aanpak
‘’De confronterende aanpak van DailyBrand spreekt me erg aan. Als ze denken dat iets beter werkt zijn ze niet bang dat duidelijk te maken. Daarnaast vind ik het ook heel sterk dat ze duidelijk communiceren en je uit de tent proberen te lokken. Dit doen ze mede door niet alleen te luisteren naar wat hun klant – wij in dit geval – wil, maar onderzoeken ook wat de verwachtingen, ervaringen en wensen van onze klanten en potentiële klanten zijn. Ze zoeken naar dát unieke stuk waar business uit gegenereerd kan worden. Dat is naar mijn oordeel een goede en gedegen aanpak.‘’

Heilige bijbel
‘’Een groot pluspunt vind ik dat DailyBrand met een brandingsplan is gekomen waarbinnen ook al meteen een stukje vormgeving van de identiteit is opgenomen. Daardoor begint het direct te leven en krijg je er een gevoel bij. We werden dus aangenaam verrast met de visuele uitwerking waardoor ook duidelijk werd welke kant we in de communicatie met stakeholders op dienden te gaan. Er werd snel geschakeld en dat werkt wel! Bij elke stap die we nu zetten houden we het brandingsplan van DailyBrand er als een soort heilige bijbel naast!’’, vertelt Eli tot slot lachend.

Afspraak maken?

Benieuwd naar de kansen die er liggen voor jouw organisatie en/of merk? Even ‘een boompje opzetten?’ Laten we snel afspreken. Kan op jouw locatie of bij ons.