YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

The story of Hezelaer Energy

Het gedachtengoed als verbinder zodat het beoogd groeiscenario werkelijkheid wordt…
Zakelijke afnemers worden tegenwoordig doorlopend gevoed met ideeën en inspiratie om hun energie- management te optimaliseren.

Hezelaer Energy is een Nederlandse energiemaatschappij met vestigingen in Breda en Eindhoven. Mede-eigenaar Björn Fiedeldij: “Om de beoogde kwalitatieve en kwantitatieve groei binnen Hezelaer Energy te verwezenlijken, was een overtuigend positioneringsfundament vereist. Een gedachtegoed dat onze opdrachtgevers duurzaam verbindt met onze organisatie, en een stimulans geeft aan prospects. En dan is het prettig als externe professionals hiernaar kijken met de blik van buiten. Want in een organisatie, zo ook de onze, bevinden zich veelal waarden die je zelf als vanzelfsprekend ervaart. Dat kunnen echter heel betekenisvolle waarden zijn die het verdienen om nog verder uit te groeien, en daarnaast nóg nadrukkelijker een podium behoren te verkrijgen. Voor dit inzicht hebben we DailyBrand ingeschakeld.”

Complexe energiemarkt
Directeur Fiedeldij:”Het proces van het Bossche bureau heeft ons veel gebracht. Zo werd geconcludeerd dat energiegebruikers er buitengewoon veel moeite mee hebben om de complexe energiemarkt te ontrafelen. Het pricingsvraagstuk is ingewikkeld en dat geldt ook voor het verkrijgen van inzicht in waar de energie vandaan komt. Zakelijke gebruikers hebben daarbij nóg meer vragen dan particuliere gebruikers. Er bestaat dus een grotere behoefte: betrouwbaarheid door transparantie, uiterst toegankelijk gepresenteerd. Binnen Hezelaer was dat belang al eerder onderkend en opgepakt. Het zit ook echt in ons bedrijfs-DNA. De executie ervan naar de markt had echter nog niet ten volle plaatsgevonden.”

It’s all clear
“DailyBrand heeft vervolgens een eenduidige claim geformuleerd, zijn de diensten als concepten gepresenteerd, is de branding aangepast, en zijn de on- en offline communicatietools erop aangepast. Zodoende worden zakelijke afnemers tegenwoordig doorlopend gevoed met ideeën, inspiratie en niet-alledaagse tools om hun energiemanagement te optimaliseren. Met Hezelaer weet je altijd wat jou te doen staat, ter realisatie van jouw zelf gestelde energiedoelstellingen! Dat geeft stevig inhoud aan onze communicatiethematiek: it’s all clear.”

Onverminderd betrokken
“Inmiddels kunnen we vaststellen dat de weg die we ingeslagen zijn een heel goede blijkt. Doorlopend voeden we onze diensten binnen het over-all gedachtegoed dat ons kenmerkt, en waarvan we weten dat opdrachtgevers het waarderen. DailyBrand is daar dagelijks bij betrokken. Ze heten niet voor niets ‘Daily’ en ‘Brand’, grapt Björn Fiedeldij.

Afspraak maken?

Benieuwd naar de kansen die er liggen voor jouw organisatie en/of merk? Even ‘een boompje opzetten?’ Laten we snel afspreken. Kan op jouw locatie of bij ons.