YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

The story of EMM

Innovatieve en unieke oplossingen als basis voor toegevoegde waarde.
De beoogde toegevoegde waarde werd geduid op basis van een positioneringsplan.

Laden van de merken
Wereldwijd vinden er talloze transities plaats. De wereld van de lakverwerkende industrie verandert mee. Of het nu bijvoorbeeld gaat om het slimmer omgaan met grondstoffen, het terugbrengen van materialen in de keten, het doordachter omgaan met energie… het aantal uitdagingen stapelt zich in rap tempo op. Dit alles vraagt veel van alle partijen in de internationale keten, dus van grondstof tot klant. Colad, Finixa en Hamach hebben begin ’24 binnen EMM International hun krachten gebundeld om zo internationale lakprofessionals vanuit één organisatie te voorzien van de allerbeste onder steuning. Daartoe delen zij gezamenlijke waarden én – in het verlengde daarvan – eigen waarden. DailyBrand is ingeschakeld om bijdragen te leveren aan de merkenarchitectuur en het laden van de afzonderlijke merken. De samenwerking met DailyBrand gaat echter veel verder terug in de tijd…

Communicatieplan en branding
In 2012 meldde EMM zich bij DailyBrand. De organisatie beschikte over sterke ambities en realiseerde zich dat er op het terrein van marketingcommunicatie grote uitdagingen op hen wachtten. Er was sprake van een beperkte toegevoegde waarde en deze vroeg om uitbouw. Na onderzoek werd door DailyBrand een positioneringsplan opgesteld en de EMM-organisatie ging aansluitend hard aan de slag om de bijbehorende bewijslast te leveren. Het spel was op de wagen en EMM’s label Colad werd uitgebouwd. De organisatie nam verantwoordelijkheid, creëerde innovatieve en unieke oplossingen, en kwam gevoelsmatig nóg dichter bij de eindgebruiker te staan. Het merk won dagelijks aan betekenis en nam aansluitend in vele landen ‘the lead’. In haar kielzog kende Hamach ook een betekenisvolle groei. Sinds 2024 is het merkenhuis versterkt door de komst van Finixa, een sterk merk met meerdere soortgelijke producten en oplossingen als Colad, maar zeker met andersoortig aanbod.

Een heuse successtory
Door kennis en kunde bijeen te brengen, en dus als één organisatie verder te gaan, kunnen onverminderd eersteklas productoplossingen voor lakapplicatie gerealiseerd worden. Dit alles met de focus op lakprofessionals en de kwaliteit van hun werkproces. Colad, Finixa en Hamach staan er garant voor dat lakprofessionals in binnen-en buitenland hun werkzaamheden nóg veiliger, efficiënter, kwalitatiever, duurzamer en plezieriger kunnen uitvoeren. Recente productoplossingen zoals Colad UV Fast Curing System en Finixa Green Paint System zijn voorbeelden van hoe op voortvarende wijze, met de gehele keten, nieuwe ideeën tot ontwikkeling zijn gekomen. De bestaande ecologische productlijn van Finixa en Pro Planet Proof productlijn van Colad blijven zo verder evolueren. Het samengaan van de merken leidt tot een operatie met een wereldwijd bereik, waarbij meer dan 100 landen aangesloten zijn. Het verhaal van EMM is absoluut een successtory!

Afspraak maken?

Benieuwd naar de kansen die er liggen voor jouw organisatie en/of merk? Even ‘een boompje opzetten?’ Laten we snel afspreken. Kan op jouw locatie of bij ons.