YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

The story of effe noar geffe

Hoe je voldoende aantrekkelijk blijft terwijl je een heel traditioneel product biedt…
Een social event voor liefhebbers van lokaal, gezond en buiten.

Iedere eerste zondag van september strijkt een van de grootste dorpsfeesten van Nederland in het Brabantse Geffen neer. Onder andere demonstraties van ambachten uit vervlogen tijden, het knuffelen van meer dan duizend boerderijdieren, een echte Brabantse markt en een groot aantal terrassen met muziekpodia trekken tegenwoordig zo’n 25.000 bezoekers naar het Brabantse dorp. Het familie-evenement Effe noar Geffe is dan ook een begrip. Niet alleen in de regio, maar in heel Nederland. En dat sinds 1976, toen de herbouw van een houten molen in Geffen werd gevierd met een driedaags feest. Met groot respect voor dit verleden geldt vanaf de 42e editie verfrissing van het concept.

Van bruin naar appeltjesgroen: vanaf najaar 2018 is de nieuwe frisse uitstraling aan de orde. Terwijl de oorspronkelijke waarden – gericht op warme nostalgische gevoelens rondom het Brabantse boerenleven van begin vorige eeuw – in ere worden gehouden, heeft men oog voor de toekomst. Het accent is verschoven van boerenmért naar een social event voor liefhebbers van lokaal, gezond en buiten. ‘Proef het goede landleven’ is de nieuwe campagnethematiek. Het is voortgekomen uit een heldere positionering, waar DailyBrand haar tanden in zette.

Levendig ding
“In het verleden sloegen we onze palen strak in de grond”, vertelt organisator Chrisjan van Dinther namens het bestuur. “Met deze ontwikkelde positionering kiezen we voor meer bewegingsruimte. Om in de toekomst voldoende bezoekersaantallen te blijven trekken en een aantrekkelijke boodschap uit te dragen, was het nodig om ons evenement – bij voorbaat een levendig ding – van top tot teen op te lichten.”

 

Co-creatie
Bij het veranderingsproces zijn Geffenaren, vrijwilligers en ondernemers – “onze club van wijzen” –steeds betrokken geweest. De samenwerking werd een co-creatie, waarbij DailyBrand rondom de positioneringskeuzes overduidelijk het voortouw nam. Chrisjan: “Bij de uitrol stuurt DailyBrand bij en adviseert, is voor ons een klankbord. Dat verloopt fantastisch. Zo’n proces is ook niet zomaar iets. Effe noar Geffe is ons kindje.”

Afspraak maken?

Benieuwd naar de kansen die er liggen voor jouw organisatie en/of merk? Even ‘een boompje opzetten?’ Laten we snel afspreken. Kan op jouw locatie of bij ons.