De aandacht van mensen voor duurzaamheid is groot. Groter dan ooit zelfs, en terecht. Als we ook voor toekomstige generaties een gezond bestaan veilig willen stellen, dan zullen we werkelijk anders om moeten gaan met de aarde en met gezondheid. BionicProtect is zo’n merk dat serieus werk maakt van de natuur. Dat bereikt zij met unieke producten: milieuvriendelijke coatings en cleaners. De coatings beschermen op verantwoorde wijze talloze materialen, zoals bakstenen, beton, dakpannen, glas & solar, hout, kunststoffen en metalen. Deze BionicCoats bestaan uit Silicium Oxide (dus zand), dat vloeibaar is gemaakt dankzij ingenieuze nanotechnologie. Verrijkt met andere milieuvriendelijke bestanddelen kunnen de coatings hun hydrofobe, impregnerende werk doen.
DailyBrand heeft het gehele proces opgepakt: van positionering tot creatieve strategie, en van branding tot packaging. Het resultaat is dat BionicProtect in de traditionele bouwsector is neergezet als oplossing voor vernieuwers die de natuur centraal stellen. Verschilmakers als het gaat om gezond werken en leven. Daarbij vooral aandacht voor het bereik bij familiebedrijven, want zij denken bovengemiddeld in termijnen van generaties, en zijn daardoor ook écht vatbaar voor het gebruik van eerlijke, niet vervuilende materialen.
Oplossing voor verschilmakers
BionicProtect is er voor vernieuwers, voor verschilmakers als het gaat om gezond werken en leven. De uitdaging binnen de bouwsector is dat deze tot de meest traditionele markten van Nederland behoort. Verandering van spijs doet er niet automatisch eten. DailyBrand ontwikkelde voor BionicProtect de oplossing voor de toekomst met ‘Give nature priority’.
E-learning en influencers
Om de bouwwereld te stimuleren het roer om te gooien, heeft DailyBrand onder andere een zeer toegankelijke en leuke e-learning vervaardigd, een internetsite met heel heldere productstructuur ontwikkeld én een online campagne opgezet waarin influencers hun goede ervaringen uitdragen. De uitrol is gestart per januari 2022. Intussen is BionicProtect op weg naar de 100 verkooppunten in Nederland en wordt binnenkort de stap naar de rest van Europa gezet.
Benieuwd naar de kansen die er liggen voor jouw organisatie en/of merk? Even ‘een boompje opzetten?’ Laten we snel afspreken. Kan op jouw locatie of bij ons.