YOUR DAILY
BRAND
ACTIVATORS

Brand Identity

Take the lead! Krijg een voorkeursplek
in het brein van belangengroepen
brand-identity-01-min

Onderscheid en vertrouwen

Brand identity is cruciaal voor succes omdat het de unieke kenmerken van een merk definieert en onderscheidt van andere aanbieders. Een sterke brand identity zorgt voor herkenning en vertrouwen bij klanten, en dat leidt tot loyaliteit en herhaalaankopen. Het consistent communiceren van kernwaarden en visuele elementen versterkt de merkbeleving en zorgt voor een consistente klantervaring. Bovendien verbetert een goed ontwikkelde brand identity de vindbaarheid in zoekmachines doordat consistente en relevante content wordt gecreëerd, wat de zichtbaarheid en online aanwezigheid vergroot.

Emotionele connectie
In een concurrerende markt is een onderscheidende en herkenbare brand identity essentieel om op te vallen en een emotionele connectie met het publiek te creëren, wat uiteindelijk bijdraagt aan langdurig succes en groei van het merk.

Afspraak maken

De Brand Identity bepaalt wie je als merk wil zijn, waarom en voor wie. Het bepaalt de strategie voor de lange termijn.

DAILYBRAND
Wil jij ook een onbetwiste voorkeursplek voor jouw organisatie of merk bewerkstelligen? Laat je informeren over de DailyBrand-methode en maak het verschil.
brand-analysis-03-min-scaled

Beproefde merkbelofte

Het belang van een goede brand identity is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Steeds meer mensen kiezen een product of dienst vanwege de achterliggende ‘waarom’ van het bedrijf en merk, en niet vanwege de ‘wat’. Mensen willen meer inspiratie en bezieling. Het inzetten op harde UPS’s (de wat) is achterhaald. Het gaat juist om de zachtere elementen, zoals gevoel, die een gedragsverandering bepalen. Een goede ‘waarom’ raakt mensen en borgt. Veel aanbieders/merken zijn onvoldoende onderscheidend en daarom makkelijk kopieerbaar. Daardoor kennen zij een kwetsbare propositie. Een goede brand identity zorgt voor een bewuste afweging in de associaties die de organisatie moet oproepen en laden.

De DailyBrand-methode is een beproefde methode die ervoor zorgt dat je een voorkeursplek in het brein van belangengroepen krijgt. Een plek die het ‘waarom’ borgt en waarmee je positie inneemt ten opzichte van andere aanbieders of merken. Het is een mentaal domein, het biedt gevoelswaarde. Een unieke brand identity zorgt ervoor dat zowel marketingdoelstellingen als bedrijfsdoelstellingen worden behaald. Een doordachte brand identity zorgt ervoor dat je de juiste doelgroep interesseert en activeert. Daarom ook: DailyBrand zorgt ervoor dat je als merk mensen in beweging zet.

Heeft jouw merk of
organisatie een
sterke Brand Identity?

In hoeverre creëren de merkuitingen een emotionele connectie en betrokkenheid bij de doelgroep? Wordt het merk gezien als betrouwbaar en geloofwaardig binnen de markt, en hoe wordt de merkreputatie beoordeeld door klanten en stakeholders? Hoe consistent is de merkervaring voor klanten, ongeacht het contactpunt (online, in de winkel, klantenservice)? En ook: hoe consistent is de visuele stijl van het merk in alle marketingmaterialen en communicatiekanalen? Het antwoord op deze en vele andere vragen maakt duidelijk waar de kansen en mogelijkheden liggen. Kom er snel achter, en kom in beweging…
Kom erachter
tijdens een gratis
adviesgesprek

Brand Stories

Een merk wordt niet zomaar een sterk merk. Dat betekent hard werken. En dan ligt er nog de uitdaging om tijdig te vernieuwen en top of mind te blijven. Hoe werkt dat nou precies, wat komt daarbij kijken én welke ervaringen hebben opdrachtgevers van DailyBrand daarbij? Lees alles over hun proces en de inbreng van DailyBrand’s merkenbouwers.