We kijken vooruit én houden vast

Brand activation begint met een groots idee

Brand Activation gaat over de interactie tussen de consument en het merk én het creëren van een echte ervaring met dat merk of product. Het kent een logische opbouw. Brand Activation begint met een groots idee. Een fundament van waaruit de communicatie wordt opgebouwd. Het wordt ook wel het creatieve platform genoemd. Van daaruit wordt een activiteit of worden zelfs meerdere activiteiten ontwikkeld die het bewijs van de claim leveren. Deze activiteiten worden doorgaans via meerdere communicatietools/-media uitgedragen.

Merkactivatie: interesseren, ervaren en loyaliteit

De basis wordt vaak gevormd door een speciale site, van waaruit diverse lijnen lopen (en vice versa). Via verschillende on- en offline line media (van e-mailbericht tot talloze online inspanningen) wordt de interactie met de stakeholders gestimuleerd. Zoals al eerder genoemd geschiedt dit op drie onderdelen; interesseren, ervaren en loyaliteit. Alles staat in het teken van het leveren van het bewijs voor de merkbelofte, met interactie als vehikel.

Brand activations voor (inter)nationale merken

DailyBrand marketing & creatie is een full service bureau voor strategische communicatie, conceptontwikkeling en brand activation. Wij voeren brand activations uit voor vele nationale en internationale organisaties en merken, zoals EMM International. Naast merkactivatie betreffen de inspanningen ook vaak initiatieven ter realisatie van brand awareness, opdat nieuwe leads ontstaan.