BelevingEmotionele verbondenheid creëert u door emotionele waarde toe te voegen aan alle activiteiten van uw merk of onderneming. Het creëren van emotionele verbondenheid is namelijk essentieel. Emoties zijn de voornaamste handelsfactor van de consument. Men koopt een product of dienst op basis van emotie, en niet zo zeer door redenering.

Een groot aantal organisaties denkt zich te kunnen onderscheiden met een goede klantenservice, flexibiliteit en aandacht voor de klant. Daarnaast vertellen zij dat de klanten tevreden zijn over de door hun geleverde dienst of product. Dit zijn echter basisvoorwaarden. Niet iets waarmee u zich kan onderscheiden. Daarbij zegt de tevredenheid van de klant niets over de loyaliteit. Frederich Reichheld heeft namelijk bewezen dat meer dan 85 procent van de klanten die overstapt naar de concurrent, tevreden is over de vorige leverancier. Ondanks dat zij tevreden zijn, stappen zij over. Hoe kunt u dit voorkomen?

Zodra uw merk zich gaat onderscheiden met een unieke beleving, zal de emotionele verbondenheid met de klant worden vergroot. De klant raakt emotioneel betrokken. Emotionele betrokkenheid bindt de klant en verhoogt de waarde van uw merk. Klanten zijn vervolgens loyaler omdat zij zich begrepen voelen in hun interessesfeer.

De juiste beleving heeft meer invloed op de consument dan het prijskaartje dat er aanhangt. Dit is duidelijk terug te zien in het onderstaand filmpje. De beleving van uw bedrijf of organisatie, uw merk, is dus van cruciaal belang.