Het is zover, vakantietijd. Hoogstwaarschijnlijk is het binnen uw bedrijf een rustige periode (tenzij u misschien in de ijs- of reisbranche werkt?) Bijvoorbeeld door het ontbreken van enkele collega’s om u heen, minder bezoekers of klanten, door het ontbreken van files en ook wat minder telefoon- en mailverkeer?

Hieronder 5 tips om op te pakken tijdens deze rustige periode, en ‘fully equipped’ na de vakantieperiode uw voordeel mee te doen;

1) Heeft u een (positionerings)document waarin uw bedrijf staat omschreven? Lees het nog eens aandachtig door en wees kritisch of u uw positionering voldoende door heeft gevoerd in alle aspecten van uw bedrijf. Straalt bijvoorbeeld uw ontvangstruimte, gevelbelettering of visitekaartje uit waar u voor staat? Bedenk doelstellingen voor de rest van het jaar en zet ze in een tijdsschema in uw agenda.

2) Maakt u bedrijfsmatig gebruik van sociale media? Kijk ook hier eens kritisch naar, en geef de kanalen een visuele of tekstuele opfrisbeurt. Zoals bijvoorbeeld de omslagafbeelding of profielfoto op Facebook, uw (bedrijfs)omschrijving op Twitter of LinkedIn. Vaak bent u met een kleine update weer up-to-date.

3) Is uw website nog actueel? Of staan er nog ‘nieuws’berichten op van vorig jaar? Haal ze er af, schrijf nieuwe berichten of bedenk actuele thema’s om uw site weer op te frissen. Ook goed voor uw vindbaarheid op het web uiteraard.

4) Bedenk hoe het gesteld is met het maatschappelijk verantwoord ondernemen in uw bedrijf. Hoe duurzaam gaat u om met afval- en energiestromen? (Tip; doe de Duurzaamheids Scan via http://vanmunster.com/duurzaam-innoveren/duurzaamheidsscan/)

5) Gebruik deze rustige periode om on- en offline op te ruimen. Trek die archiefkasten leeg. Werk uw digitale archief bij. Kijk eventueel naar een goede cloud-oplossing. Creëer licht, lucht en ruimte om u heen.

Fijne zomerse werkdagen gewenst!