Als organisatie of merk wil je graag opvallen bij je klanten en prospects. Je bent vanzelfsprekend trots op je merk of product en hebt het hier dan ook graag over. Dan ontstaat al snel de neiging om het logo in advertenties groot af te beelden en de bedrijfs- of merknaam vaak te noemen. In elke zin van de brochure of internetsite bijvoorbeeld. Daarnaast vertel je bijvoorkeur hoe servicegericht je organisatie is en wat je producten allemaal wel niet kunnen. Begrijpelijk, toch?! Of niet?
Om eerlijk te zijn, en ik bedoel het niet verkeerd, ben je helemaal niet zo belangrijk. Jouw producten zijn dit, sorry, evenmin. Het gaat namelijk niet om jou. Maar om de ontvanger. En die ontvanger vindt vooral zichzelf heel belangrijk. En dat is toch echt jouw klant of toekomstige klant.

Het is dus van belang om te ontdekken wat de ontvanger wil. Treed in zijn belevingswereld; wat vindt deze nu werkelijk belangrijk en zet dat centraal in de communicatie. De juiste boodschap zorgt voor een emotionele verbintenis. Een verbintenis die een plaats opeist in het hoofd van de klant of prospect. Een verbintenis die ervoor zorgt dat jouw organisatie of merk een voorkeurspositie krijgt. Waardoor de klant of toekomstige klant uiteindelijk zegt: dat vind ik belangrijk!