Elk jaar begint bij velen met goede voornemens. Meer bewegen en gezonder eten zijn de voornaamste, kortom een gezondere levensstijl. Uit nieuw onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de Nederlanders goede voornemens maakt, maar dat slechts een derde deze kan volhouden. En zo gaat het eigenlijk ook op zakelijk gebied. Er worden goede plannen gemaakt, inspirerende ideeën samengebracht. Maar vaak komt de uitvoering er van niet op gang. Waar gaat het mis?

Hieronder onze Top-5 van zakelijke goede voornemens die het verdienen om waar gemaakt te worden in 2015:

1. Zorg dat uw (merk)naam, positionering en marketingstrategie wordt doorgevoerd in alle facetten van uw bedrijf. Zorg samen met uw medewerkers voor samenhang en verbinding. Breng ze op de hoogte van nieuwe plannen en inzichten en zorg voor de juiste training. Alleen zo bouwt u een echt sterk merk.

2. Heeft u een plan of goed idee waar u al langere tijd mee loopt. Een plan dat u niet los kunt laten. Er is waarschijnlijk een goede reden voor dat het in uw hoofd blijft ‘spoken’; dus… voer het uit! Maak een kortetermijnplanning om er mee te starten en de voortgang te bewaken.

3. Duurzaamheid, milieubewustzijn en mvo, het zijn geen holle termen meer. Mocht u zich er nog niet in verdiept hebben, doe dat als een speer. Tijden veranderen en de wereld draait steeds sneller. Zorg dat u (en uw bedrijf) niet achterloopt.

4. Houd goed contact met uw klanten. Zorg voor korte lijnen. Houd ze op de hoogte via sociale media, blogs of mondeling. Blijf met elkaar in gesprek. Uw tevreden klanten zijn uw ambassadeurs.

5. Wees persoonlijker. Laat zien wie je bent, wat je doet en waarom. Uiteraard hoef je niet openheid te geven in alles, maar laat ook op zakelijk gebied bij tijd en wijle je menselijke kant spreken.

En heeft u misschien gaandeweg toch behoefte aan een buddy, coach of personal trainer die er voor zorgt dat u uw plannen waar gaat maken? Of wilt u een sparring partner, luisterend oor of adviserende krachtpatser? Neem contact op met DailyBrand de breinpositioneerders.

Wij wensen u het allerbeste met de uitvoering van deze zakelijke goede voornemens. U kunt het! Zet ‘m op!