Waar bent u trots op?

Het eind van het jaar is in zicht. Ook voor u was het beslist een bewogen jaar. Nu volgt een moment van bezinning. Wat ging er goed en wat kon er beter?

Wat verstaat u eigenlijk onder beter? Dit is uw perceptie. Uw visie. Voor een groot deel gevormd door uw eigen ervaringen uit het verleden. Positief of minder positief.

In marketing/communicatie gaat het in eerste instantie om de perceptie van uw klanten/relaties. Hun waarneming is uw werkelijkheid. Om succesvol te kunnen zijn, dient u het klantbelang en de klantervaring centraal te stellen. Maar wat betekent dat voor u persoonlijk?

Bezinnen: • [refl] “zich ~ op, over” opnieuw ergens over nadenken. • [inerg] tijd nemen om na te denken. • tweede betekenisomschrijving • enz.

Durft u het aan om uw omgeving centraal te stellen? Bezin eens een stapje buiten uw eigen comfortzone. Wat is de perceptie van uw dierbaren? Hun waarneming is uw werkelijkheid. Wellicht vindt u de komende dagen de gelegenheid om de vraag te stellen: Op welke actie in 2013 mag ik trots zijn?

Geniet van de feestdagen. Maak er iets moois van. Iets moois waar u samen met uw dierbaren trots op mag zijn!

Door: Jos Piek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *