Vijf redenen waarom contentstrategie werkt

Veel bedrijven onderschatten het effect van contentcreatie; het creëren van de juiste content dat geplaatst wordt op de eigen website, webshop of weblog. Dit gaat niet alleen om geschreven content, maar ook om video’s, foto’s en illustraties. De aanleiding van deze content kan zijn ter informatie, inspiratie of ter ondersteuning van een product in de webshop.

Vijf redenen waarom contentcreatie uw online marketing-inspanningen verder kan helpen:

1. Bezoekers
Om te voorkomen dat u interessante content creëert, waar vervolgens geen bezoeker van kan genieten, is het belangrijk om rekening te houden met de specifieke doelgroep om de content aan te richten. Het is daarom belangrijk om in de contentstrategie goed na te denken over de mogelijkheden per content onderdeel. Aan wie richt u uw blog, uw social media en de inhoud van uw website? Als u voor ieder medium dat u gebruikt de juiste contentstrategie inzet, vergroot dit de kans op meer bezoekers en de uw groei van de naamsbekendheid.

2. Links
De tweede reden voor contentcreatie wordt beschreven vanuit een SEO-standpunt. Het genereren van links naar uw website is belangrijk. De kwaliteit van content kan een rol spelen in het verkrijgen van deze links.
Een link waardoor u gevonden wordt in Google, krijgt u niet van een website, maar van een persoon die deze link post. Iemand die de content op uw website interessant genoeg vindt om ernaar te verwijzen op zijn of haar website. Om dit te kunnen realiseren is het belangrijk om te weten op wie u uw pijlen moet richten. Wat heeft u deze doelgroep te melden dat zo interessant is, dat zij uw link delen?

3. Kennis delen
Online heb je de mogelijkheid om een grote groep mensen te overtuigen van je kennis. Met content kunt u perfect laten zien wat uw kunde is en waarom de doelgroep bij u moet zijn. Heeft u bijvoorbeeld een webshop, dan is het enorm waardevol om door contentcreatie te laten zien dat u alles weet over deze producten. U kunt hierin nog een stapje verder gaan door uw doelgroep ook nog allerlei tips over de producten te geven.

4. Promotiekanaal
Als u eenmaal een succesvolle contentcampagne heeft lopen, komen bezoekers vaker terug om te zien of u nieuwe, interessante informatie voor hen heeft. Door het creëren van goede content is er dus, naast Google AdWords en e-mailmarketing, een extra mogelijkheid bijgekomen.

5. Verkoop
Het laatste voordeel van een goede contentstrategie is zeker niet het minste. Content leent zich namelijk perfect voor inspiratie of informatieverspreiding ten behoeve van verkoop. Stel u verkoopt vliegtickets naar Griekenland en daarnaast verhuurt u daar ook auto’s. Het liefst verkoopt u uw tickets dan in combinatie met de verhuur van een auto. Als uw klant geen idee heeft van de mogelijkheden die hij of zij heeft met een auto in Griekenland, zal deze hier waarschijnlijk ook geen interesse in hebben. Door inspirerende blogs en reisverhalen te schrijven van vlucht tot autorit, brengt u uw potentiële klant op goede ideeën.

De uitvoering van deze vijf punten zullen uw marketing-inspanningen een enorme boost geven. Welke stappen denkt u al onder de knie te hebben? En zijn er stappen die u nog moet zetten? Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met DailyBrand.

Door: Shannen van den Tempel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *