Van medewerker naar trotse merkambassadeur

Ongeacht uw product of dienst, succes wordt vooral gemaakt door mensen. Uw mensen. Een sterk merk bouwen kost tijd, een merk onderhouden minstens net zo veel. Tijd en budget besteden aan de (potentiële) klant zodat deze uw merk omarmt is logisch. Tijd en budget besteden aan uw medewerkers zodat deze een goede merkambassadeur zijn, wordt vaak onderschat of zelfs compleet vergeten. De indruk die klanten en prospects krijgen van uw medewerkers is echter duidelijk van invloed op hoe uw merk gezien wordt. En zeker in deze digitale wereld kan uw personeel juist voor een doorslaggevend vleugje echte persoonlijkheid zorgen.

Het begint allemaal met het selecteren van personeel dat werkelijk bij uw merk past. Vervolgens dienen uw medewerkers het merkbeleid te kennen, te doorgronden én ermee te kunnen werken. Van merkwaarden naar werkwaarden dus. Wat betekent het voor de werkzaamheden? Hoe kan het toegepast worden in de dagelijkse praktijk? Dit kan voor iedere functie weer anders zijn. Maak uw personeel bewust van de merkboodschap en hoe deze over te brengen. Medewerkers voelen zich zo gekend en betrokken. Dit verhoogt niet alleen uw merksucces, maar zorgt er ook voor dat alle neuzen binnen uw organisatie dezelfde kant op staan. Het zorgt voor samenhorigheid, enthousiasme en maakt mensen trots. Iedereen is hierbij even belangrijk, zelfs de medewerkers zonder direct klantcontact. Want ook zij zijn merkambassadeur. Uw merkambassadeur.

Geef uw personeel dus de munitie om een goede merkambassadeur te zijn. En bovenal, maak ze trots!

Door: Sandy Bax

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *