Aan het eind van ieder jaar worden de trends voor het volgende jaar weer duidelijk zichtbaar. Elk vakgebied kent haar eigen insteek. Zo zijn er kleurentrends, woontrends, social media trends, marketingtrends en gespecialiseerde trends voor vele vakspecialismen. Als u ieder jaar weer wordt overspoeld met trends, wat doet u daar dan mee? Gaat u meelopen met de massa of blijft u achter met de overtuiging dat u zich juist op die manier onderscheidt?

Op dit punt gaat het al mis; er heerst een zwart-witte kijk op trends met weinig speling. Óf u gaat mee met de trend óf u kiest een andere richting. Het is belangrijk om in te zien dat een trend tijdelijk is. Natuurlijk bestaat er de kans dat als u meedoet met een trend u op de korte termijn succes behaalt. Maar dit succes is nooit een gegeven. Hoe kunt u dan de juiste keuze maken?

Realiseert u zich dat de trend bij uw manier van ondernemen en/of bij uw bedrijf moet passen. Het is niet verstandig om ineens een smartphone uit te brengen terwijl dat totaal niet in uw straatje past, zoals HEMA. Enkel en alleen omdat een smartphone een populair item is! Een kleur voor een logo is erg belangrijk en gaat voor langere tijd mee. Is het dan de juiste keuze om hiervoor een trendkleur te kiezen of niet? Of wat te denken van de trend om alle producten bij een lokale verstrekker te halen. Maar wat als dit product eigenlijk niet aansluit bij uw merkuitstraling?

DailyBrand helpt u om keuzes te maken in dit proces. Wij passen trends toe die bij uw bedrijf/onderneming passen en perfectioneren deze zodat zij volledig tot hun recht komen in de uitvoering. Het is belangrijk om te onthouden dat een trend ook maar een gegeven is, en geen zekerheid voor succes. Neem voor meer informatie contact met ons op; info@dailybrand.nl.