AR staat voor Augment Reality, in het Nederlands zou het staan voor ‘ toegevoegde realiteit’ . Bij augment reality wordt namelijk virtual reality toegevoegd aan ‘echte’ beelden. Deze techniek wordt al enkele jaren toegepast in musea, auto- en vliegtuigindustrie, medische wereld, pretparken, enzovoort. Maar hedendaags ziet de consument deze techniek steeds vaker terug komen bij dagelijkse bezigheden. Met de komst van ‘Layar’ (AR browser voor de mobiele telefoon) zal dit in de toekomst alleen maar gaan toenemen.

Zo heeft reisbureau GOGO deze techniek toegepast in haar nieuwste zomerbrochure. Wanneer men deze brochure voor de webcam houdt, komen de aangeboden vakanties tot leven. Middels deze techniek wil Gogo jongeren tegemoet komen met informatie die hun boeit. Na onderzoek is gebleken dat jongeren graag een goede sfeerimpressie willen met informatie over wat er allemaal te doen is, dan de algemene informatie die te vinden is in een dergelijke brochure.

http://www.youtube.com/watch?v=1uUcQn47Vuw

BymeVideo heeft deze techniek toegepast op visitekaartjes. Deze visitekaartjes zijn voorzien van een AR Marker. Deze markers zijn gekoppeld aan een video van de afzender van het visitekaartje. Deze video krijgt men te zien zodra het visitekaartje voor de webcam gehouden wordt. Middels deze video kan men veel meer informatie overbrengen, dan wat normaal op het visitekaartje staat. Daarnaast krijgt de ontvanger een veel beter beeld van de afzender.