Tijd om eens kritisch naar uw e-mailhandtekening te kijken…

De waarde van een e-mailhandeling wordt vaak onderschat. Maar het is wel hèt gedeelte dat in elk contactmoment met bijvoorbeeld een opdrachtgever wordt gedeeld. Dit, zonder dat het echt een onderdeel van de e-mail zelf is.

Als iemand een e-mail van u leest, is deze voor even met volle aandacht bij u. En u bent in gelegenheid om de omgeving hiervan ‘op smaak’ te brengen.

U bent dus in staat om op een eenvoudige manier de omgeving te veranderen waarin uw e-mail gelezen wordt. Uiteraard wel op een subtiele manier, een dusdanige omgeving mag nooit afleiden van de inhoud en daarbij mag het ook niet vervelend zijn bij langere conversaties.

Hiertoe hebben wij enkele praktische tips:

  • Houd de handtekening zo kort mogelijk. Gebruik scheidingstekens zoals | of :: om de tekst te scheiden die op één regel staat.
  • Maak gebruik van ‘platte tekst’, d.w.z. geen opvallende kleuren of speciale lettertypen.
  • Plaats scheidingstekens (- -) tussen de tekst en de handtekening. Dit zorgt ervoor dat e-mailclients je handtekening als zodanig herkennen.
  • Gebruik telefoonnummers nooit met spaties, dit zorgt ervoor dat mobiele apparaten een telefoonnummer niet als zodanig herkennen.
  • Wil je een afbeelding gebruiken, maak deze dan zo klein mogelijk. Upload de afbeelding naar de server en maak gebruik van een absolute URL om de afbeelding weer te geven. In het algemeen adviseer ik het gebruik van logo’s niet, dit maakt het ‘too much’ en gaat soms niet goed in langere conversaties. Hooguit het gebruik van een socialmedia icoontje als LinkedIn beveel ik aan.
  • Gebruik schriftelijke URL’s i.p.v. hyperlinks om zeker te zijn dat de link niet geweigerd wordt. Ook als een e-mailbrowser geen html ondersteunt, blijft de link daarmee leesbaar.
  • Vermijd meerdere telefoonnummers en e-mailadressen. Kies er één waarop contactpersonen je kunnen bereiken. En vermeld alleen je postadres als dit van waarde is voor de ontvanger.
  • Gebruik alleen links naar sociale media, zoals linkedin of skype, als de inhoud van je profiel zakelijk is en deze van belang zijn voor de ontvanger. In zakelijke correspondentie is het niet gebruikelijk om een persoonlijke quote te vermelden.
  • Gebruik alleen een juridische disclaimer als het echt moet. De grote hoeveelheid tekst in een disclaimer leidt af van de inhoud van de e-mail. Vermijd de mededeling onderaan de e-mail dat het bericht is gecontroleerd op virussen.
  • Een e-mailhandtekening is prima geschikt om mensen op laagdrempelige manier op de hoogte te stellen van acties en blogberichten. Het is een namelijk een prachtig contactmoment.

Met de verschillende tips zou uw e-mailhandtekening er dan als volgt uit kunnen zien:


Jeroen van der Horst – Multimedia Specialist
073-6101044 – www.dailybrand.nl

p.s. Wist u dat DailyBrand op 3 juni een Positioneringsmiddag organiseert? Schrijf u snel in op www.dailybrand.nl/positioneringsmiddag

of


Jeroen van der Horst: Multimedia Specialist
073-6101044: www.dailybrand.nl

Nieuw blogbericht: Waarom hard roepen niet werkt! Lees het op: www.dailybrand.nl.

Kortom, de waarde van een e-mailhandtekening moeten we niet onderschatten. Meer weten over een goede een e-mailhandtekening, neem contact op met Jeroen via team.

Gebaseerd op een artikel van Tuxx.nl

Door: webteam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *