Online-videomarketing. Onbewust wordt u er steeds vaker mee geconfronteerd. Marketeers zijn doorlopend op zoek naar een ludieke en amuserende wijze om prospects te benaderen. Tegenwoordig is hier relatief eenvoudig en betaalbaar betekenis aan te geven. De meer conventionele wijze van online adverteren, met onder andere banners, raakt al behoorlijk uit de gratie. De online videocampagnes winnen daarentegen flink aan populariteit. Korte filmpjes die de unieke waarden van een merk uitdragen, en die volledig aansluiten op de interesse(s) van de doelgroep. De komst van applicaties als SnapChat gaven hier eerder al richting in aan. Zij maakten het succes van online-videomarketing al snel duidelijk.

De consument wordt in short-action video’s meegenomen in een heuse merkbeleving. Het doel hiervan is om een sterke verbinding tussen klant en merk te creëren. De filmpjes worden short-action genoemd, omdat ze slechts enkele seconden tot minuten duren. De kracht van deze filmpjes is dat ze zelden beginnen met een commerciële reclameboodschap. Doorgaans wordt pas later in het verhaal duidelijk wie de afzender is.

Bij videomarketing wordt steeds vaker gebruik gemaakt van influencers. Het betreft hier veelal bekendheden binnen een zelfgekozen domein wiens uiterlijk of prestaties worden gelinkt aan een merk of product. Deze worden vervolgens massaal via social media ingezet en gedeeld.

De verwachting is dat ruim 80% van het internetverkeer in 2020 zal bestaan uit video’s. Een trend die zich op heel korte termijn flink verder zal ontwikkelen. Wilt u de massa voor zijn? Onderneem dan nu kansrijke stappen v.w.b. de inzet van videomarketing. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!