Nadat we de afgelopen jaren al hebben gezien hoe belangrijk het targeting en de customer journey zijn, heeft nu het zogenaamde ‘social selling’ de prioriteit. Dat wil zeggen; 24 uur lang en 7 dagen in de week bereikbaar zijn voor, en betrokken bij uw klanten. Maar hoe gaat dat in z’n werk?

Al jaren neemt de aandacht van bedrijven voor online vindbaarheid op social media toe. Tot op heden zagen we dit slechts als een tool om de customer journey gunstig te beïnvloeden. Het gaat echter heel wat verder dan dat! Een heel actieve rol op social media is essentieel voor het succes van bedrijven anno 2016/2017.

Doelgericht adverteren en amuseren om koopintenties tot actie te roepen, dat is een inspirerende taak die aardig wat kennis vereist. Activiteiten van bedrijven op social media, zoals Facebook en Twitter, moeten adequaat en flexibel worden uitgevoerd. Op mogelijk ludieke, maar altijd gepaste wijze dient er met klanten en prospects te worden gecorrespondeerd. Zij willen continu getriggerd worden, er moet een heuse binding tussen mens en merk plaatsvinden.

Inspirerend contentmanagement en adequate webcare zorgen voor die echte binding. Klantcontact is niet alleen voorafgaand, maar met name ook na de aankoop van groot belang. Mensen willen niet langer worden lastiggevallen door irritante en opdringerige nieuwsbrieven in hun mailbox. Zij willen verbonden blijven door echt interessante, vernieuwende en unieke content, op de momenten die hen uitkomen.

Social media zijn op al deze verwachtingen en belangen ingesteld. Al snel zal interactief contact met klanten tot stand komen. Zo wordt een aankoop een écht bijzondere beleving met duurzame tevredenheid en betrokkenheid.

Laat u adviseren door DailyBrand. Wij helpen u graag met een haarscherpe en doelgerichte visie waardoor uw resultaten in online selling maximaal toenemen. Neem snel contact op om de online kansen voor uw merk en onderneming in kaart te brengen.